استفاده از طرح میله‌های جاذب رطوبت در فضای سبز

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با بیان اینکه برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب و کاهش نزولات جوی و بارش‌های آسمانی کلانشهر اهواز را با بحران کم‌آبی روبرو کرده است، گفت: با استفاده از فن‌آورهای جدید و پیشرفته در جهت حل بحران کم آبی و خطر خشکسالی در اهواز قدم بردارد.

به گزارش ایمنا، حمید امیری‌فرد اظهار کرد: با توجه به بحث خشکسالی در یک دهه اخیر و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب، کاهش نزولات جوی و بارش‌های آسمانی، عدم توجه به محدودیت منابع آب و برنامه‌ریزی آن کلانشهر اهواز را با بحران کم‌آبی روبرو کرده است.

وی استفاده از شیوه‌های نوین را از اهداف سازمان پارک‌ها بیان کرد و گفت: این سازمان تلاش دارد با استفاده از فن‌آورهای جدید و پیشرفته در جهت حل بحران کم آبی و خطر خشکسالی، طرح میله‌های جاذب رطوبت را در صورت تصویب و موافقت به‌صورت یک‌ساله و پایلوت در محوطه سازمان پارک‌ها اجرا نماید و در صورت موفقیت در سطح کلانشهر اهواز تعمیم دهد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز تصریح کرد: میله‌های جاذب رطوبت حداقل ۶۰ درصد از منابع آب مصرفی را کاهش داده و باعث بالا بردن راندمان آبیاری می‌شود.

کد خبر 353893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.