اولین برد خانگی سپاهان در دربی فولادی‌ها

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر فولاد خوزستان به اولین پیروزی خانگی خود در لیگ هجدهم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال امشب تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که در نهایت سپاهان به برتری سه بر یک رسید.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۸۵۰۰ نفر

گل‌ها: استنلی سوارز (دقیقه ۲۰- پنالتی)، سعید آقایی (دقیقه ۲۳) و ساسان انصاری (دقیقه ۶۷) برای سپاهان؛ لوسیانو پریرا (دقیقه ۴۳) برای فولاد

اخطار: عزت الله پورقاز (دقیقه ۷۱) از سپاهان؛ لوپز وینسوس (دقیقه ۹۰) و فرزاد جعفری (پس از پایان بازی) از فولاد

سپاهان: پیام نیازمند، محمد ایران پوریان، خالد شفیعی، سعید آقایی، مهدی کیانی، حامد بحیرایی (۴۶- میلاد سرلک)، ولادمیر کومان (۸۶- محمد کریمی)، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

فولاد خوزستان: احسان مرادیان، ایوب والی (۴۶- رضا میرزایی)، نگچی لوپز، فرزاد جعفری، سینا مریدی (۶۱- مهرداد هدایتیان)، میلاد بدرقه، میثم دورقی، حسن بیت سعید، صابر حردانی، مهدی زبیدی (۷۰- هیثم هاشمی‌زاده)، لوسیانو پریرا

سرمربی: ایلیا اِستان

داور: بیژن حیدری، مهدی الوندی، محمد علی پور متقی و سید رضا مهدوی

شرح بازی:

سپاهان که در دو بازی گذشته با تساوی دو بر دو به ترتیب برابر تراکتورسازی و پارس جنوبی متوقف شده بود در این بازی خانگی تنها به دنبال سه امتیاز بود و هر طور که بود باید در این بازی پیروز می‌شد تا در کورس مدعیان قهرمانی باقی بماند.

شاگردان قلعه نویی هرچند بازی را چندان خوب آغاز نکردند اما در اواسط نیمه نخست روی حرکتی از سمت چپ به پنالتی رسیدند تا استنلی سوارز اولین پنالتی سپاهان در لیگ هجدهم را به گل تبدیل کند. تنها دو دقیقه بعد روی پاس با کیفیت کومان سپاهان به گل دوم هم رسید تا پیروزی این تیم در حاشیه امنیت قرار گیرد. سپاهان فرصت زدن گل سوم را هم داشت اما در اواخر نیمه نخست پس از اینکه فولاد چند دقیقه روی دروازه سپاهان خیمه زد موفق شد در دقیقه ۴۳ توسط لوسیانو پریرا به گل برسد.

در نیمه دوم سپاهان میلاد سرلک را به جای بحیرایی وارد زمین کرد تا در خط هافبک با اضافه کردن یک هافبک دفاعی کنترل بیشتری بر بازی داشته باشد و در سوی دیگر فولاد که رضا میرزایی را به زمین آورده بود چشم به حملات از سمت راست و فضای پشت سر سعید آقایی داشت.

اما در حالی که فولاد امیدوار بود در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشاند سپاهان برتر از مهمان خود عمل کرد و با تسلط بر بازی توانست گل سوم را هم روی یک پرتاب اوت بلند به ثمر برساند و خیال خود را بابت پیروزی راحت کند.

سپاهان حدوداً در ۲۰ دقیقه انتهایی بازی با کنترل توپ و میدان موفق به ثبت اولین پیروزی خانگی خود در فصل جدید شد تا موقتاً به رده دوم جدول صعود کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۲۰- سپاهان؛ پنالتی)- با توپ گیری و پاس عالی کیانی برای انصاری، توپ در موقعیتی مناسب در سمت چپ به انصاری رسید و او با پیشروی تا محوطه جریمه با پاسی در عرض قصد صاحب توپ کردن محمدی را داشت اما خطای مریدی باعث خطای پنالتی شد تا استنلی سوارز پنالتی را تبدیل به گل کند.

۰-۲ (۲۳- سپاهان)- پاس در عمق کومان به محمدی در محوطه جریمه با پاس در عرض این بازیکن همراه شد تا آقایی از روی خط دروازه گل دوم را بزند.

۱-۲ (۴۳- فولاد)- اوت بلند فرزاد جعفری در محوطه جریمه با ضربه آرام بیت سعید همراه شد اما در بین راه توپ به لوسیانو پریرا رسید تا او دروازه سپاهان را باز کند.

۱-۳ (۶۷- سپاهان)- پرتاب اوت بلند شفیعی با اثر سر استنلی سوارز و پورقاز همراه شد و در نهایت انصاری در تیر دور اختلاف را دوباره به دو گل رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- ارسال آقایی از سمت چپ در نزدیکی نقطه پنالتی روی سر استنلی نشست اما ضربه او را مرادیان مهار کرد.

دقیقه ۲۵- شوت خطرناک لوسیانو پریرا از پشت محوطه جریمه در دستان نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۳۰- حرکت در عرض ایران پوریان پشت محوطه جریمه با شوت محکم او همراه شد اما مرادیان با شیرجه‌ای خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۱- ارسال کرنر سپاهانی‌ها با ضربه سر پورقاز همراه شد که توپ به زیر تیر افقی دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۷۱- ضربه ایستگاهی خطرناک بیت سعید را نیازمند برگشت داد.

دقیقه ۸۷- شوت سرکش مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- ضربه ایستگاهی میثم دورقی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان پس از پیروزی برابر گسترش فولاد در بهمن‌ ماه سال گذشته، بالاخره رنگ برد در ورزشگاه نقش جهان را در بازی‌های لیگ برتر دید و اولین بار در سال ۹۷ به یک برد خانگی لیگ برتری رسید.

بهترین بازیکن:

مهدی کیانی، مهرداد محمدی، ساسان انصاری و ولادیمیر کومان خوب‌های سپاهان در این بازی بودند و شاید از بین آنها بتوان مهرداد محمدی را بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد.

کد خبر 353891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.