مالیات برعایدی سرمایه نقش مهمی در جلوگیری از دلالی کاذب دارد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه نقش مهمی در جلوگیری از دلالی کاذب دارد همچنانکه تجربه های زیادی در این زمینه در بسیاری از کشورها دیده می شود.

به گزارش ایمنا، زهرا سعیدی مبارکه با اعلام اینکه در این رابطه آمادگی لازم برای مناظره با منتقدان طرح فوق دارم، اظهار کرد: : باید توجه کرد در حال حاضر یکی از دلایل التهاب در بازارهای مختلف مانند بازار مسکن و ایجاد حباب قیمتی بحث رشد قابل توجه نقدینگی در اقتصاد است که البته سوداگران با استفاده از این شرایط، به سودهای نجومی دست می یابند.

وی با بیان اینکه سوداگران در بازار سکه، ارز و مسکن جولان می دهند و مالیاتی پرداخت نمی کنند، افزود: اگر نقدینگی موجود در جامعه به بخش مولد اقتصادی هدایت می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شد اما سوداگران تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا فضای سوداگری در بازارهای مختلف از رونق نیافتد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای کشور به مسکن نیاز دارند سوداگران با ایجاد التهاب در بازار مسکن به سودهای نجومی دست می یابند که باید این روند کنترل شود.

سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه باید از رویکرد سرمایه ای به مسکن خودداری شود، افزود: هدف از اخذ مالیات بر عایدی سرمایه ،جلوگیری از فعالیت های سوداگران بویژه در بخش مسکن است زیرا عدم مهار سوداگری دربخش مسکن به رشد کاذب قیمت ها منجر شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین نباید تولیدکنندگان مسکن ا این موضوع نگران شوند زیرا ساخت و ساز مسکن از مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 353881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.