ملت ایران پرورش یافته مکتب عاشورایی است

نطنز-امام جمعه موقت نطنز گفت: ایران یک ملت عاشورایی است و دشمن توان مقابله با آنان را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع) اظهار کرد: ولایت پذیری، عزم راسخ برای ایستادگی در برابر دشمنان، شجاعت و تحمل سختی ها و تسلیم بودن در برابر اراده الهی از ویژگی هالی بارز یاران امام حسین (ع) بود.

وی افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته مردم با شور شوق خاصی در عزاداری پسر پیامبر شرکت کردند و به خوبی عشق و ارادت خود را به اهل بیت نشان دادند.

امام جمعه موقت نطنز با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: ملت ایران یک ملت عاشورایی و پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) هستند، مانند حضرت علی اکبر (ع) فکر می کنند و به مثل حضرت قاسم (ع) تصمیم می گیرند بنابراین از دفاع و تهاجم در برابر توطئه های دشمن ترسی ندارند.

خطیب موقت جمعه نطنز تصریح کرد: نتایج جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در پیشبرد اهداف انقلاب نقش داشته است و مهم ترین درسی که همچنان تداوم داشته و از آن الگو برداری شده است ایستادگی با گذشتن از جان و مال خویش است.

وی تاکید کرد: تقدیم بیش از ۳۰۰ هزار شهید و چندین هزار مجروح و اسیر در جنگ تحمیلی خود شاخصی برای اثبات این ادعا است که مردم ایران یک ملت عاشورایی هستند و هیچ کس را یارای مقابله با ملت عاشورایی نیست.

حجت الاسلام مجیدی تبار اضافه کرد: دشمن در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نقشه می کشد تا با ترفندهای رسانه ای یک جنگ اقتصادی را علیه ملت راه بیاندازد، اما جامعه ای که ثانیه ثانیه جنگ هشت ساله را برای فرزندان خود تجزیه، تبیین و تحلیل می کند آن ها را برای مبارزه و ایستادگی آماده خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ذلت ناپذیری برگرفته از فرهنگ عاشورا به نسل های چهارم انقلاب هم منتقل شده است و این موضوع با ذلت ناپذیری در برابر جبهه ضد انقلابی و ضد اسلامی نیز به اثبات رسیده است.

کد خبر 353870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.