کمبود۸۰ هزار معلم برای مهرماه امسال

عضو کمیسیون آموزش مجلس از کمبود ۸۰ هزار معلم برای مهرماه امسال انتقاد کرد و گفت: نیمی از معلمان تا سال ۱۴۰۴ بازنشسته می شوند.

به گزارش ایمنا، جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با انتقاد از کمبود ۸۰ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید، گفت: با بررسی های صورت گرفته از وضعیت آموزشی کشور نیمی از معلمان کشور یعنی ۴۰۰هزار معلم تا سال ۱۴۰۴ بازنشسته می شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود معلم در آینده مشکلات زیادی را برای نظام آموزشی کشور فراهم می‌کند، افزود: باید ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

۳ برابر شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات مسئولان دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه سه برابر شده اما دانشگاه دارای ۷۰۰ استاد موظف و ۸ هزار استاد غیرموظف بوده و با کمبود حدود ۲ هزار و ۸۰ استاد روبرو است.

لزوم افزایش شعب دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم افزایش شعب دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در کشور برای رفع کمبود معلم تاکید کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان باید نیاز خود را از طریق افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و شعب دانشگاه‌های مذکور رفع کند.

خطر کمبود شدید معلم در آینده آموزش و پرورش را تهدید می‌کند/ تامین نیرو از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به طور مداوم منطقی نیست

کوچکی نژاد با انتقاد از اینکه دولت ردیف‌های بودجه‌ای مناسبی را برای جذب نیرو پیش بینی نمی‌کند و خطر کمبود شدید معلم در آینده آموزش و پرورش را تهدید می‌کند، تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در صورتی که امکان تامین نیرو از طریق تعهد خدمت امکان پذیر نباشد از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه با توجه به گذراندن دوره‌های مهارتی و ضوابط و تعیین شرایط از سوی آموزش و پرورش جذب نیرو انجام می شود اما این روش مناسبی برای جذب نیرو نیست و نمی توان به طور مداوم از آن استفاده کرد بلکه  در حالت اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از مدیران و معاونان برای تدریس امری غیراصولی

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی استفاده از مدیران و معاونان برای تدریس را امری غیراصولی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل کمبود معلم در برخی مناطق تدریس مدیران و معاونان به صورت اجبار است در حالی که این افراد باید به وظیفه ذاتی خود که همانا پرداختن به امور مدارس است بپردازند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 353858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.