امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با روشنگری قیام عاشورا را ماندگار کردند

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت:حرکت کاروان اسرای کربلا حرکتی بیدار کننده و در امتداد نهضت حسینی بود و نباید فراموش کرد واقعا کربلا در کربلا می مامند اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) نبودند و با صبر، بردباری و استقامت خطبه های علی گونه ماهیت پلید یزیدیان را برملا نمی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع عزادران حسینی اظهار کرد: انچه باعث حفظ اسلام شده حرارتی است که در قلب شیعیان از بعد از شهادت امام حسین(ع) بجای مانده است از این جهت باید قدر این سرمایه را بدانیم و حافظ این عزادرای ها باشیم و بهترین راه حفظ ان دوری از گناه در جامعه است.

وی افزود: نمایش سینه زنی زنجیر زنی و حرکت دستجات عزدارای ابهتی برای دین مبین اسلام بوده و علت آن نیز اتحاد، همدلی و همراهی مردم با یکدیگر است در شهرستان لنجان هم این اتحاد با اجتماع هئیت های مذهبی در شب تاسوعا و صبح عاشورا اتفاق افتاد.

امام جمعه باغبادران ادامه داد: دشمن سعی می کند جلوی شور و حرارت عزاداران حسینی را بگیرد و از مسئولان انتظار است با افرادی که ادعای اصلاح دارند برخورد قاطع کنند و اصلاحشان کنند  تا کسی جرات نکند به حریم مقدس ائمه اطهار(ع) توهین کند.

وی عنوان کرد: این ایام، ایام اسارات اهل بیت پیامبر(ص) است، و عزای شیعیان پس از عاشورا شروع می شود از این جهت همچنان باید با همان شور حسینی در جلسات عزای اهل بیت شرکت کنیم.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه ۱۱ محرم روز تجلیل از اسرا ومفقودین است، گفت: حرکت کاروان اسرای کربلا حرکتی بیدار کننده و در امتداد نهضت حسینی بود و نباید فراموش کرد واقعا کربلا در کربلا می مامند اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) نبودند و با صبر، بردباری و استقامت خطبه های علی گونه ماهیت پلید یزیدیان را برملا نمی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همین روش را اسرای ما و کاروان شهدایی که از دوران جنگ تحمیلی همچنان مفقود الجسد باقی مانده اند اجرایی کردند آنان با تاسی به مکتب امام حسین(ع) و زینب کبری(س) در میدان روشنگری حضور یافتند و در واقع عده ای از شهدا زیر خاک ماندند که به مرور برای تقویت معنویت این نظام سر بر اورند و عده ای غفلت زده را بیدار کنند.

فرهنگ با اشاره به اغاز هفته دفاع مقدس گفت: هر چند جنگ تحمیلی خسارت های مادی فراوانی در بر داشت، اما برکات معنوی زیادی را نیز در برداشت و به عالم فهماند ملتی که امام حسین (ع) الگوی اوست از هیچ کس هراس ندارد و با پیروی از فرهنگ شهادت تسلیم ناپذیر خواهد بود و از سوی دیگر از برکات مهم جنگ تقویت روحیه انقلابی در بین مردم و مسئولان بود.

وی یاداور شد: از انجایی که این ایام مقارن با بازگشایی مدارس است، باید فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت پذیری را به  دانش اموزان درهر سطحی منتقل کرد و معلمان عزیز در این ایام با مطالعه خاطرات و زندگی شهدا و ایثارگری رزمندگان دانش اموزان را با این فضا بیشتر آشنا کنند.

کد خبر 353852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.