همزیستی پیروان ادیان در ایران الگویی برای دیگر ملت ها است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: از دستاوردهای انقلاب اسلامی، همزیستی پیروان همه ادیان با مهر، محبت و دوستی و در امنیت و آرامش است و این الگویی برای دیگر ملت ها است.

به گزارش ایمنا، کنگره سه روزه اتحادیه آشوری های جهان، پنج شنبه شب با قرائت پیام رییس جمهوری ایران و رییس مجلس شورای اسلامی در لبنان آغاز به کار کرد. «یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی که سمت دبیر کلی اتحادیه جهانی آشوریان را نیز به عهده دارد، پیام علی لاریجانی را برای حاضران خواند، در پیام علی لاریجانی آمده است:

تمامی پیروان ادیان الهی و پویندگان راه حق، با بهره مندی از اعتقادات دینی و با احترام به ارزش ها و اصول ادیان دیگر، سال های متمادی است که در کنار یکدیگر و با ایمان به وجود خداوند متعال، زندگی و همزیستی توأم با دوستی و محبت داشته اند.  آشوریان مسیحی به عنوان یکی از کهن ترین ادیان الهی که در کشور ایران و برخی مناطق جهان حضور دارند، همواره مورد احترام ملت شریف ما بودند. چنانکه در قانون اساسی کشورمان به عنوان یکی از ادیان رسمی شناخته شده است.

 آشوریان مسیحی ایران نیز در کنار پیروان سایر ادیان و مسلمانان به انجام فرایض و شعائر ملی و دینی و اجرای آیین های خویش پرداخته اند و در سایه مهر و محبت و دوستی در امنیت و آرامش زندگی کرده اند که این امر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و می تواند الگویی برای دیگر ملت ها باشد.

در بخش دیگری از پیام لاریجانی آمده است: تعالیم انبیا و اولیای خداوند بر مدار سعادت و برادری شکل گرفته که متأسفانه در قرن حاضر با رفتارهای برخی کج اندیشان، روح و معنای شعائر دینی مورد خدشه قرار گرفته است که ضرورت دارد برای رفع آن از سوی موحدین خدا جوی چاره اندیشی شود.

در دنیای کنونی شاهد برخی نسل کشی های دینی و مذهبی از سوی دشمنان راه حق و حقیقت و خداپرستی هستیم، این جنایت ها، دل های موحدین راه حق را به درد می آورد، اما باید همگی دست در دست یکدیگر با وحدت نظر و ایمان و اعتقاد به خداوند واحد و یگانه به دفاع از حقوق انسان و بشریت پرداخته و تلاش کنیم تا در جهان عاری از خشونت و سرشار از اجرای تعالیم پیامبران خداوند، همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.

لاریجانی ضمن تقدیر از زحمات نمایندگان آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای این کنگره بتواند بر تقویت همبستگی بین ملت ها و ادیان مؤثر واقع شود.

در این کنگره، «نقولا توینی» وزیر مشاور در امور مبارزه با فساد دولت لبنان، به نمایندگی از «میشل عون» رییس جمهوری این کشور و «نزیه نجم» نماینده پارلمان لبنان به نمایندگی از «نبیه بری» رییس مجلس حاضر شدند.

منبع:ایرنا

کد خبر 353848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.