دفاع مقدس از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا الگو گرفت

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت: دفاع مقدس تمام نشدنی است، چرا که این جنگ، جنگ حق و باطل بوده و رزمندگان اسلام نیز با پیروی از ولایت فقیه زمان خود و با بصیرت و الگو پذیری از قیام حسین(ع) به میدان نبرد پا نهادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع عزادران حسینی در شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در زیارت عاشورا از خداوند می خواهیم که حیات ما را همانند حیات اهل بیت عصمت و طهارت قرار دهد چراکه حیات اهل بیت عصمت و طهارت، حیات طیبه وحیانی است و در برابر زندگی جاهلی، ممات اهل بیت عصمت و طهارت، ممات طیبه و حیاتی است.

وی افزود: در زیارت آن امام همام به اقامه امر به معروف و نهی از منکر شهادت می دهیم و عزادار واقعی کسی است که در زیارت عاشورا از خداوند تبارک تعالی درخواست حیات طیبه اهل بیت عصمت و طهارت دارد و در نهایت سعی و کوشش، او اقامه معروف و رهایی از منکر است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: عزادار واقعی ابتدا واجبات دین را به عنوان معروف، صحیح، کامل و جامع انجام می دهد سپس واجبات دین را به عنوان معروف، به صورت شایسته اقامه می کند بدان معناکه با عمل، با اخلاق پسندیده، با روش های جذاب، دیگران را به تدین و دین داری و عمل به وظایف دینی دعوت می کند.

وی عنوان کرد: عزادار واقعی نسبت به سرنوشت دیگر افراد جامعه، احساس مسئولیت می کند، سعادت خود را در سعادت فرد فرد جامعه می بیند، خود را در سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دیگران سهیم می داند از این جهت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه دارد یعنی هم امر به معروف و نهی از منکر می کند و هم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اقامه می کند.

امام جمعه زاینده رود خاطرنشان کرد: در منطق عزادار واقعی جمله به ما ربطی ندارد، به تو ربطی ندارد، موسی به دین خود و عیسی به دین خود و ... راه ندارد بلکه برای اعتقادات خود و دینش احترام قایل است، به کوچک ترین چیزی دینش را متهم نمی کند، بی احترامی و توهین به اعتقاداتش و به دینش را بر نمی تابد، گوش به شایعات نمی دهد، با هر حرفی شک به خود راه نمی دهد، هر شبهه ای را قبول نمی کند، برای شبهات دینی پاسخ در خور دین جستجو می کند و در برابر شبهه افکنان عالمانه برخورد می کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا الگو گرفت، گفت: دفاع مقدس تمام نشدنی است، چرا که این جنگ، جنگ حق و باطل بوده و رزمندگان اسلام نیز با پیروی از ولایت فقیه زمان خود و با بصیرت و الگو پذیری از قیام حسین(ع) به میدان نبرد پا نهادند.

صفرزاده تهرانی افزود: رهبر کبیر انقلاب فرمود: امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنهها و مرفهین بیدرد شروع شده است و باید به این نکته کلیدی توجه داشت تا شرک و کفر وجود دارد، مبارزه نیز وجود خواهد داشت و تا مبارزه هست، ما هستیم، ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با جنگی خطرناک تر جنگ نظامی با ما روبرو شده است و آن جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: تحریم اقتصادی در طول تاریخ وجود داشته اگرچه امروز به دلیل سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری پیچیده تر شده است، دشمنان در صدر اسلام سعی کردند با تحریم اقتصادی پیامبر گرامی اسلام و پیروان آن بزرگوار را به زانو دراورند، در جنگ صفین لشکر معاویه با بستن آب بر روی لشکر اسلام قصد داشت تا حضرت علی(ع) و یارانش را تسلیم نمایند و در روز عاشورا لشکر عمر سعد با تحریم آب بر یاران اباعبدالله الحسین(ع) سعی در گرفتن بیعت اجباری داشتند.

امام جمعه زاینده رود ادامه داد: امروزه تحریم اقتصادی به جنگ تمام اعیار اقتصادی تبدیل شده و باید گفت جنگ اقتصادی از جنگ نظامی خطرناک تر و ضرباتش هولناکتر است و اگر جنگ نظامی خانمان سوز بوده اما جنگ اقتصادی پیچیده‌تر، مخوفتر و فاجعه بارتر از آن جنگ نظامی است.

وی اضافه کرد: جنگ اقتصادی نامحسوس است و مردم و عمده مسئولان، آن را نمی توانند به راحتی باور کنند، جنگ اقتصادی، تمام زیرساخت های اقتصادی یک کشور را تباه می سازد و بنیاد قدرت کشور را به تمامه نابود می کند از سوی دیگر

جنگ اقتصادی، پول کشور را بی ارزش کرده و با تورم سرسام‌آور، فقر، بیکاری، ورشکستگی، مردم را به زانو در می اورده و از بدنه نظام جدا می سازد که این مسئله ای مهم و حایز اهمیت است.

صفرزاده تهرانی یادآور شد: در جنگ اقتصادی بخاطر پیچیدگی آن بجای تنفر از دشمن، تنفر از خودی را در پیش روی مردم می گذارد و یکی از اقتصاد دانان بزرگ غربی (جان مینارد کینز) می گوید: برای از هم پاشیدن بنیان‌های جامعه؛ بی‌ارزش کردن پول ملی، بهترین روش ناملموس و قطعی ترین روش شکست رقیب است.

وی متذکر شد: ما امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم چرا که پول ملی مان نه تنها مستقل نیست بلکه به دلیل وابستگی آن به دلار آمریکا، در چنبره جادوی پولی و مالی دشمن قرار دارد و آمریکا با بیش از ۸۰۰ کارشناس اقتصادی مسلط به منطقه در این جنگ نابرابر، صف آرایی کرده، رجز خوانی می کند و سه شیفت در حال توطئه است تا بالاترین ضربه را بر اقتصاد این کشور می زنند.

امام جمعه زاینده رود تاکید کرد: تا اقتصاد کشور مستقل نشود و پول ملی از چنبره جادوی پولی و مالی دشمن یعنی دلار آمریکا خلاص نشود مشکل اقتصادی این کشور حل نخواهد شد و به اقتصاد قوی، مستقلّ و مایه‌ی اقتدار دست نخواهیم یافت و معیشت مردم سامان نخواهد پذیرفت و اگر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و سیاست‌های کلی آن را تبین نموده و آن را بارها به مسئولان کشور گوش زد کرده اند بخاطر استقلال اقتصادی کشور است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 353844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.