اخذ شهروندی کشور ترکیه با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری

رجب طیب اردوغان قانون جدیدی را وضع کرد که سرمایه گذاران خارجی با داشتن حداقل ۵۰۰ هزار دلار می توانند اقدام به دریافت شهروندی این کشور کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه هاریات دیلی ترکیه، دولت ترکیه محدودیت دریافت شهروندی این کشور را برای خارجی ها به طرز قابل توجهی کاهش داده و بر اساس مقررات جدید در جهت جذب بیشتر سرمایه گذاری این تصمیم اتخاذ شده است.

پیش از این میزان سرمایه گذاری برای دریافت شهروندی ترکیه برای خارجی ها ۲ میلیون دلار بود که این رقم به ۵۰۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین آن دسته از خارجی ها که در ترکیه دارای مسکن هستند و ارزش آن حداقل ۲۵۰ هزار دلار است می توانند برای گرفتن پاسپورت ترکیه ای اقدام کنند؛ این در حالی است که پیش از این ارزش مِلک آنها باید حداقل یک میلیون دلار بود.

به موجب قانون جدید، سپرده گذاری از حداقل ۳ میلیون دلار به ۵۰۰ هزار دلار در بانک های ترکیه ای برای خارجی ها کاهش پیدا کرده که باز هم با داشتن چنین سپرده گذاری می توان برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کرد.

بر همین اساس رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به واسطه حکمی که امضاء کرد، آندسته از خارجی ها که اقدام به ایجاد حداقل ۵۰ شغل کنند می توانند پاسپورت ترکیه ای دریافت کنند. پیش از این باید حداقل ۱۰۰ فرصت شغلی توسط خارجی ها برای دریافت شهروندی ترکیه ایجاد می شد.

منبع: ایبِنا

کد خبر 353829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.