۲۱۰۰ کودک دارای اختلال بینایی در اصفهان شناسایی شد

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته از تعداد مراجعه کننده در طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی ۱۲ هزار نفر با احتمال اختلال بینایی به پزشک ارجاع داده شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۰۰ نفر دچار مشکل بودند که این آمار قابل توجه و نگران کننده است.

محمد سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم یا اختلالات بینایی (آمبلیوپی) برای  کودکان سه تا شش سال در سه سطح اجرا می‌شود، اظهار کرد: سطح یک معاینه کودک است که در صورت تشخیص مشکل به سطح دو اپتومتری یا بینایی‌سنج و در صورت لزوم به بررسی‌های دقیق‌تر به سطح سه و چشم پزشک ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم یا اختلالات بینایی (آمبلیوپی) به صورت ویژه در آبان و آذر در مهدهای کودک نجام می‌شود که شامل معاینه و مداخله به‌موقع برای پیشگیری از اختلالات بینایی است.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۶ حدود ۸۱ ۱هزار ۸۸۵ نفر در طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی شرکت کرده‌اند، ادامه داد: از فروردین امسال تا کنون ۲۱ هزار ۸۸۴ نفر در طرح پیشگیری از اختلالات بینایی شرکت کرده‌اند که این آمار در مهرماه و آبان ماه افزایش می‌یابد.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته ازبین مراجعه کنندگان در طرح ملی پیشگیری از اختلالات بینایی ۱۲ هزار نفر با احتمال اختلال بینایی به پزشک ارجاع  داده شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۱۰۰ نفر دچار مشکل بودند که این آمار قابل توجه و نگران کننده است.

وی همچنین به اجرای غربالگری شنوایی نوزادان در اصفهان اشاره کرد و گفت: بهترین زمان برای غربالگری شنوایی، نوزادان کمتر از یک ماه است و ضروری است که خانواده‌ها به این امر توجه داشته باشند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه امکان انتشار آمار نوزدانی که در غربالگری شنوایی مشکوک اعلام شدند، وجود ندارد، افزود: سال گذشته  ۶۸ هزار ۴۵۶ نوزاد  برای معاینه غربالگری شنوایی مراجعه کرده‌اند و این تعداد در پنج ماه امسال ۳۵ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

کد خبر 353809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.