ذوالنور: رییس‌جمهور بهترین گزینه حضور در شورای امنیت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه بر اساس اخبار واصله آمریکایی‌ها از بیان مواضع ضدایرانی خود در شورای امنیت عقب‌نشینی کردند، گفت: روحانی در صورت اتخاذ موضع شجاعانه و حفظ منافع ملی بهترین گزینه برای حضور در این جلسه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مجتبی ذوالنور  در توضیح جلسه آتی شورای امنیت با ریاست دوره‌ای آمریکا و طرح موضوع ایران، گفت: ایران در شورای امنیت عضو و از حقوقی برخوردار است و حضور در این جلسه برای جمهوری اسلامی فرصتی است البته اگر رییس‌جمهور با مواضع دفاع از ملت ایران و منافع مردم در این شورای امنیت حاضر شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که اگر آقای روحانی از موضع وادادگی و انفعال در این جلسه حضور پیدا کند و به موقع و شجاعانه موضع مناسب اتخاذ نکند، این حضور موجب وهن جمهوری اسلامی خواهد شد. بنابراین حضور یا عدم حضور در جلسه شورای امنیت به نوع مواضع رییس‌جمهور بستگی دارد.

آمریکایی‌ها از ترس ایران و روسیه عقب نشینی کردند

وی افزود: از سوی دیگر بر اساس اخبار واصله؛ آمریکایی‌ها علی‌رغم تبلیغات گسترده مبنی بر اظهارنظر تند علیه ایران و روسیه و قرار گرفتن ترامپ بر مسند ریاست شورای امنیت، در مورد تصمیماتشان تجدید نظر کردند.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها احساس می‌کند اگر حرفی در این جلسه زده شود قطعا از جمهوری اسلامی و روسیه به دلیل داشتن تریبون، پاسخ می‌شوند، در این صورت افکار عمومی متاثر از دفاع ایران و روسیه بر خواهد آمد لذا به ضرر آمریکایی‌ها خواهد شد.

ذوالنور ادامه داد: آمریکایی‌ها قطعا نمی‌خواهند میدانی را تعبیه کنند که ایران و روسیه هر آنچه می‌دانند درباره آمریکا برملا کنند، بنابراین بر اساس اخبار واصله آمریکایی‌ها از موضوع خود عقب نشینی کردند.

روحانی به شرط اتخاذ موضع شجاعانه بهترین گزینه برای حضور در شورای امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، یادآور شد: در صورتی که قرار باشد نماینده ایران از موضع اقتدار ملت و حفظ منافع مردم و اتخاذ موضع شجاعانه در جلسه شورای امنیت حضور یابد، بهترین گزینه آقای رییس‌جمهور است.

کد خبر 353780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.