کمپین جمع آوری ظروف یکبار مصرف در ماه محرم نذری زیست محیطی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: در طرح کمپین جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف همزمان با ایام محرم افرادی به صورت خودجوش در هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی حضور یافته و با رعایت نکات ایمنی و همچنین مدیریت پسماند در راستای صیانت و حفظ محیط زیست شهری حرکت خواهند کرد.

میثم محمدی در حاشیه گردهمایی عزادران حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) مصداق بارز بوستان های بهشت هستند و بیعت خاص و ویژه با امام حسین(ع) با برپایی مجالس باشکوه عزاداری و شرکت در این مجالس نورانی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پیام های قیام امام حسین (ع)، حفظ و صیانت از حریم مقدس ولایت بود، افزود: در طول تاریخ، به جرم ولایت مداری و عزاداری برای امام حسین(ع) خون ها ریخته شد و سعی کردند تا اندیشه حسینی را محدود کنند، اما اکنون می بینیم که نهضت عاشورا نه تنها محدود نشده، بلکه گستره ای جهانی را در بر گرفته و آنچه موجب زنده نگه داشتن قیام عاشورا و عبرت ‌آموزی از این حرکت بزرگ امام حسین(ع) می‌شود، درک این واقعه عظیم و انتقال صحیح آن است.

شهردار زرین شهر گفت: باید توجه داشت که در کنار بُعد احساسی، عشق درونی و حب نسبت به اباعبدالله(ع) و ائمه اطهار(س) و عزاداری برای این امام همام بستر و زمینه ای از طرف ذات اقدس الهی و اهل بیت (ع) باز شده تا بتوانیم به وادی ولایت وارد بشویم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) چون چراغ پرفروغی است  که بزرگترین حماسه تاریخ را آفرید، تصریح کرد: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا هدف والای چون احیاء اسلام و ارزش های اسلامی را دنبال می کرد.

محمدی با بیان اینکه در انتقال ارزش‌های دینی و مذهبی همه مسئول هستیم، اضافه کرد: به تعبیر امام صادق (ع) پیام عاشورا، جهل‌زدایی و ایجاد آگاهی بود و هدف والا امام حسین(ع) قرارگرفتن انسانیت در راستای هدایت و مسیر رشد و پویایی و اعتلای وجودی تک تک افراد بشر بود.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه مراسم ماه محرم و صفر جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری بسیاری به همراه دارد، عنوان کرد: ماه محرم و صفر و عزاداری هایی که در این ماه برگزار می شود از عناصر مهم و کلیدی فرهنگ ایرانی_اسلامی است که نقش مهمی در تحول های فرهنگی و اجتماعی تک تک افراد جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما شیعیان به مکتب عاشورا معتقدیم و همه با حضور پرشور در آیین های عزاداری عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار به نمایش می گذاریم و در این میان شاهد طبخ و توزیع نذری به عنوان سنتی حسنه هستیم، اما باید توجه داشته باشیم در این ایام فعالیت‌های ما نباید تاثیر منفی بر محیط‌زیست داشته باشد.

محمدی افزود: در این ایام بسیاری از مردم و هیئت‌های مذهبی برای توزیع غذا از ظروف یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند و در این میان برخی شهروندان با بی توجهی ظروف یکبار مصرف را در معابر عمومی رها کرده که در کنار خطرات محیط زیستی باعث آلودگی بصری شهر نیز می شوند و از سوی دیگر برای پاکسازی و جمع آوری آنها نیز هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود.

وی حضور در  کمپین جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف در ماه محرم می تواند نذری زیست محیطی باشد، تصریح کرد: مدیران شهری زرین شهر به کمک جمعی از حامیان محیط زیست شهرستان لنجان تصمیم به تشکیل کمپین جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف در ماه محرم کرد چراکه برای تقویت مشارکت شهروندان نیازمند حرکت‌های مردمی هستیم و در ایام محرم و صفر نیز برای حفظ آراستگی شهر و جلوگیری از نابودی محیط زیست باید مردم‌محوری اساس کار باشد.

شهردار زرین شهر اضافه کرد: در این طرح همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) افرادی به صورت خود جوش در هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی حضور خواهند داشت و با رعایت نکات ایمنی و همچنین مدیریت پسماند در راستای صیانت و حفظ محیط زیست شهری حرکت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: تجربه نشان داده وقتی یک نفر در یک محیط مشغول انجام کاری مانند پاکسازی محیط می‌شوند به تدریج سایران نیز به وی پیوسته و فرهنگ جمع آوری زباله و پاکسازی محیط در بقیه شهروندان نیز شکل می‌گیرد و امیدواریم با تشکیل کمپین جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف در ماه محرم شاهد باشیم که به جای نقد دست در دست یکدیگر داده و محیط زیبا را در شهر رقم بزنیم.

کد خبر 353739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.