سازمان امور مالیاتی به خانه تکانی نیاز دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه سازمان امور مالیاتی نیاز به خانه تکانی بزرگی دارد، اظهار کرد: سازمان مالیاتی در حوزه مدیریتی دچار مشکل است و خیلی از برنامه ها در آن راکد مانده است.

به گزارش ایمنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با بیان به اینکه معافیت های مالیاتی اثری روی بخش تولید ندارد، اظهار کرد: قواعد مالیاتی بسیاری وجود دارد اما این قوانین مشمولیت همگانی ندارد و نمی تواند همه تولیدکنندگان را در هر سطحی مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: نتایج وضع مشوق های مالیاتی در کشور، حاکی از آن است که کارهای کارشناسی دقیقی انجام نمی شود و موانع دیگر بر سر راه تولید وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شبکه های مالیاتی نتوانسته موجبات افزایش تولید و صادرات را فراهم کند تاکید کرد: مشوق های مالیاتی در کشور حاکی از آن است که کارهای کارشناسی دقیقی انجام نمی شود موانع دیگر بر سر راه تولید وجود دارد که خارج از سازمان امور مالیاتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: بنابراین باید مرجع دیگری برای کمک به تولید ورود کند و بسته ای را ارائه دهد تا در راستای افزایش میزان تولید و صادرات گام بردارد.

وی بیان کرد: در هر صورت آنچه در حوزه سازمان امور مالیاتی مشاهده می شود عدم وضع قواعد و مقرراتی است که بتواند مشوقی برای ادامه کار تولید در کشور باشد و از سوی دیگر نتوانسته کسانی که به هردلیلی تمایلی ندارند از درآمدهای بالای خود مالیات پرداخت کنند را شناسایی کرده و از آنها مالیات بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اصلاح قانون مالیاتی گفت: در بسیاری موارد مجلس نباید منتظر ارائه لایحه اصلاحیه از سوی دولت بماند و باید اقدامات جدی را در بسته امور مالیاتی کشور با رویکرد حمایت از تولید کننده در راستای افزایش صادرات غیر نفتی ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 353736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.