حریم مصوب راه های زرین شهر اعلام شود

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: زمانی که جاده ای شهری و بین شهری با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند از طرحی چون تقاطع غیرهم سطح استفاده می کنند و این مسئله بسیار غیرکارشناسانه است که مطرح کنیم زیرگذر زرین شهر مسیری درون شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست شورای ترافیک این شهرستان با اشاره به نقش تقاطع های غیرهمسطح در کاهش ترافیک شهری اظهار کرد: فلسفه احداث تقاطع غیر هم سطح جداسازی سرعت های متفاوت خودروها بوده و چنانچه قرار باشد به طور مثال خوردهای عبوری با سرعت های متفاوت به میدان ورودی زرین شهر وارد شوند احداث چنین تقاطعی معنا و مفهوم نداشت.

وی افزود: زمانی که جاده ای شهری و بین شهری با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند از طرحی چون تقاطع غیرهم سطح استفاده می کنند و این مسئله بسیار غیرکارشناسانه است که مطرح کنیم زیرگذر زرین شهر مسیری درون شهری است چراکه قسمت بالای این تقاطع غیر هم سطح  که به میدان اصلی شهر متصل بوده به عنوان مسیر شهری عمل کرده و قسمت زیرین آن که سرعت بالای خودروها را نیز شاهد است به عنوان جاده ای برون شهری عمل می کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: این مسیر نیازمند تفکیک بوده تا در ابتدا حوزه اختیارات شهرداری و اداره راه و شهرسازی مشخص شود و به دنبال آن نیز بتونا مشکلات این مسیر را مرتفع ساخت.

وی ادامه داد: سرعت خوردوهای قسمت زیرین تقاطع غیر هم سطح زرین شهر بر اساس جاده های برون شهری اسن و اگر مبنای کار را سرعت مطئنه خودروها قرار دهیم می بایست سرعت خودروها در این مسیر براساس مسیرهای درون شهری تعریف شود نه اینکه سرعت فعلی ۱۱۰ کیلومتر مشخص شده و این مسئله خود نشان دهنده آن است این جاده، جاده ای برون شهری به شمار می آید.

محمدی شهرداری چیزی در حدودی سه میلیارد تومان اعتبار برای احداث این تقاطع با هدف کاهش تصادفات در سالیان گذشته هزینه کرده است، اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر احداث تقاطع های غیرهمسطح بدون وجود طرح جامع حمل و نقل احداث می شود و همین امر سبب شده است ترافیک به صورت قیف در آمده و از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شود، در حالی که با استفاده از طرح جامع، تمام معابر شهری به صورت به هم پیوسته دیده می شود  و اینگونه دوگانگی ها نیز به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به خط‌کشی معابر سطح شهر گفت: هرساله در دو مرحله ایام پایانی سال و اواخر شهریور معابر اصلی شهر خط‌کشی می‌شود و شهرداری زرین شهر سعی می‌کند خط‌کشی معابر تا ابتدای مهرماه به پایان برسد.
شهردار زرین شهر با اشاره به پاک‌شدن خط‌کشی معابر پس از مدت کوتاهی با وجود استفاده از بهترین رنگ‌ها افزود: آب‌وهوای شهرستان لنجان و آلودگی هوا موجب می‌شود خط‌کشی معابر پس از مدتی دید مناسب خود را از دست بدهد درحالی که با شسته شدن خط‌کشی به حالت اول برمی‌گردد و این مسئله نیز همواره مورد توجه شهرداری زرین شهر بوده است.

کد خبر 353720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.