دست‌فروشی پدیده‌ای خطرساز در حاشیه جاده های لنجان

لنجان-رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان گفت: حضور دست فروشان در حریم راه‌ها و اقدام به فروش محصولات کشاورزی و تنقلات در حاشیه ورودی زرین شهر از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، برهمین اساس باید به موضوع ساماندهی دست‌فروشان توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، نقی حیدری در جمع مسئولان شهرستان، با بیان اینکه عامل انسانی در مثلث جاده، راننده و خودرو به عنوان بزرگترین عامل تصادفات محسوب می شود، اظهار کرد: بی توجهی به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز، سبقت و انحراف به چپ بیشترین سهم را در تصادفات منجر به جرح و فوت را به خود اختصاص داده، برهمین اساس می توان گفت سهم خطای انسانی در اغلب تصادفات بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه خطای انسانی نقش بزرگی در تصادفات جاده‌ای دارد از این جهت آگاه‌سازی مردم و انجام اقدامات فرهنگی در شیوه مناسب رانندگی اغلب به نتایج مثبت منجر می‌شود، افزود: انسان به عنوان اشرف مخلوقات از قدرت تفکر برخوردار بوده و با تصمیم گیری درست در هنگام رانندگی و حتی با استراحت کافی و یا سرعت مطمئنه می تواند از بروز حوادث ترافیکی ناگوار جلوگیری کند برهمین اساس کاهش تصادفات نیازمند عزم همگانی بوده و برای پیشگیری از حوادث ترافیکی‌ باید فرهنگ سازی انجام شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با بیان اینکه رویکرد اصلی پلیس در افزایش انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث، رویکرد فرهنگی و آموزشی است، تصریح کرد: آموزش عمومی ترافیک، یکی از مناسب ترین ابزارها برای بهره برداری بهینه از شبکه ارتباطات شهری به شمار می آید، به همین دلیل باید اموزش ها، تعهدات اخلاقی و انضباطی را از دوران کودکی و مدارس آغاز کرد تا فرزندان از کودکی با فرهنگ شهروندی و قوانین شهر آشنا شوند و قطعا این مهم به نوبه خود در خانواده ها بازتاب مثبتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از ۱۶ فقره تصادف جرحی در فولادشهر رخ داده است، ادامه داد: این آمار تصادفات در شهری چون فولادشهر بسیار نگران کننده است و باید به این نکته مهم توجه داشت که در کنار خطاهای انسانی، جاده های غیراستاندارد و بی کیفیت بودن خودروها نیز از عواملی هستند که هرکدام به اندازه خود می توانند در وقوع حوادث ترافیکی تاثیرگذار باشند.

حیدری اضافه کرد: در شهرستان لنجان چندین نقطه حادثه خیز شناسایی شده که زیرگذر ورودی زرین شهر از آن جمله است و با کوچکترین بارندگی سبب انحراف خودرو از مسیر خواهد شد و در پنج ماه گذشته نیز هفت فقره واژگونی در این مسیر اتفاق افتاده که پنج فقره آن منجر به فوت راننده شده است.

وی عنوان کرد: امروز باید درون شهری یا برون شهری بودن این مسیر مشخص شود تا اگر این مسیر برون شهری محسوب می شود اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان لنجان در خصوص ایمن سازی آن اقدامات لازم را انجام دهد و چنانچه مسیر دورن شهری است شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد وقوع تصادف در این مسیر مواصلاتی نباشیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: حضور دست فروشان آن هم با وجود ممنوعیت، در حریم راه‌ها و اقدام به فروش محصولات کشاورزی و تنقلات در حاشیه ورودی زرین شهر از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، برهمین اساس ساماندهی دست‌فروشان از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی متذکر شد: امروز در خصوص مشکلات حضور دست‌فروشان اعلام هشدار می کنیم چراکه در صورت عدم ساماندهی آنها امکان رخ دادن حادثه ای چون تصادف سال ۹۵ در ورودی شهرضا خواهیم بود.

حیدری با اشاره به لزوم خط کشی و نصب تابلوها در ماه مهر گفت: در ورودی مدارس و خیابان ها و معابری که مدرسه وجود دارد و یا محل رفت و آمد دانش آموزان است باید تابلوهای هشدار دهنده نصب و خط کشی عابر پیاده نصب شود.

کد خبر 353700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.