تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ۳ سال تمدید می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بخشودگی جرائم دیرکرد و سود کارمزد خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه، گفت: در قانون، مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که تسهیلات بخش کشاورزی که دچار خسارت شده‌اند سه سال ادامه پیدا کند.

به گزارش ایمنا، علی اکبری اظهار کرد: پرداخت سود و جرائم بانکی نیز بر عهده دولت است.

وی افزود: در هیئت دولت نیز مجددا این موضوع تصویب و ابلاغ شده اما متاسفانه بانک مرکزی تاکنون آئین‌نامه اجرایی آن را تنظیم نکرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تدوین آئین نامه اجرایی پرداخت جرائم و سود بانکی کشاورزان خسارت دیده تعلل و تاخیر صورت گرفته است، افزود: بانک‌ها کشاورزان را تحت فشار و تعقیب قرار داده و برای آنها احضاریه صادر می‌کنند، ارسال نامه وزیر جهاد کشاورزی به رییس بانک مرکزی به‌منظور تسریع در انجام امور مربوطه صحیح است.

وی با بیان اینکه این انتظار وجود داشت تا بانک مرکزی در بخشودگی جرائم و استمهال وام کشاورزان خسارت دیده با سرعت بیشتری عمل کند، تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه مانند جهاد کشاورزی و ستاد بحران استانداری‌ها باید کشاورزان خسارت دیده را مشخص کنند، این کشاورزان مشمول بخشودگی می‌شوند و اصل وام آنها سه سال تمدید می‌شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 353645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.