کشف ۴قطعه طاووس قاچاق در شهرضا/ سرقت با اپلیکیشن‌های نذری یاب

دو کشته و مجروح در برخورد پژو با کامیونت هیوندای، کشف ۴قطعه طاووس قاچاق در شهرضا، کشف محموله کولر گازی قاچاق و هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های نذری یاب از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه "نائین-یزد" از تصادف یک دستگاه سواری پژوبا کامیونت هیوندای مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود:متاسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان پژو در دم فوت و دیگر سرنشین این خودرو نیز به شدت مجروح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس تصادفات رانندگی عدم رعایت حق تقدم توسط راننده سواری پژو اعلام شده است.

کشف ۴قطعه طاووس قاچاق در شهرضا

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از شیرازبه سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس ۴قطعه طاووس خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی افزود: ارزش پرنده های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کشف محموله کولر گازی قاچاق

سرهنگ غلامرضا افشاری، فرمانده انتظامی لنجان گفت : ماموران گشت یگان امداد شهرستان "لنجان" حین اجرای طرح کنترل خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد ۲۰ دستگاه کولر گازی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله را توقیف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

انهدام باند سارقان احشام در دهاقان

سرهنگ اسماعیل پریشانی، فرمانده انتظامی دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان "دهاقان" دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پاسگاه "قمبوان" حین گشت زنی دریکی از محورهای فرعی این شهرستان به یک سوای پیکان مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: راننده پیکان با سرعت زیادی متواری شد که ماموران وارد عمل شدند و در عملیاتی ضربتی خودرو را توقیف کردند.

سرهنگ پریشانی اضافه کرد: در این عملیات ۴ سارق احشام دستگیر و ۴ راس دام سرقتی در بازرسی از صندوق عقب خودرو کشف شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای دوچرخه با ۹ فقره سرقت

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شاهین‌شهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از داخل پارکینگ مجتمع‌های مسکونی در شاهین‌شهر موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در این راستا تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با جمع‌آوری قرائن و شواهد موجود فرد سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این سارق با زدن زنگ مجتمع‌های مسکونی و معرفی خود به‌عنوان مأمور قرائت کنتور آب و برق وارد پارکینگ‌های این مجتمع‌ها می‌شده و سپس اقدام به سرقت دوچرخه‌های موجود در محل می‌کرده خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق تعداد ۹ دستگاه دوچرخه مسروقه کشف شد.

کشف ۱۰۰کیلوگرم مواد افیونی در اصفهان

سرهنگ محمدحسین باباکلانی، فرمانده انتظامی شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان "شهرضا" و یگان تکاوری پلیس استان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از جنوب کشور به مقصد تهران درحرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس، مقدار ۱۰۰کیلوگرم تریاک که در بدنه اتوبوس جاساز شده بود کشف شد .

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های نذری یاب

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار نذری‌یاب هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزارهای جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

این مقام مسئول  ادامه داد: اگرچه شاید این ایده‌ در نوع خود جالب باشد که با دانلود کردن یک اپلیکیشن، افراد بتوانند بر اساس روزها و مناسبت‌هایی مانند تاسوعا، عاشورا، اربعین و غیره محل‌های مختلفی که در شهرشان به پخش غذای نذری می‌پردازند را مشاهده کنند، اما همین موضوع، شگردهایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجود قرار می‌دهد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، ‌مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحه‌های درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سازنده اینگونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادرند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوءاستفاده کنند، بنابراین کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را خورده و هنگام دانلود این برنامه‌ها احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

پلمب ۴ واحد صنفی فروش خودروی متخلف در اصفهان

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی، رییس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در پی نوسانات شدید بازار خودرو در سطح استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان ماموران این پلیس با اشرافیت بالای خود دریافتند برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با انجام تبلیغات گسترده اقدام به ثبت نام و پیش فروش خودروهای تولید داخل، به صورت خارج از شیوه های متعارف شرکت های خودرو ساز می کنند.

وی افزود: ماموران پس از اطلاع از این موضوع با همکاری اتحادیه و بازرسان اتاق اصناف تعداد ۴ واحد صنفی متخلف در این زمینه را شناسایی و با حکم مقام قضائی پلمپ کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان همچنین از صدور اخطار قاونی برای ۵ واحد صنفی متخلف دیگر خبر داد و اظهار کرد: از متصدی یک واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت تکرار تخلف برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

کد خبر 353632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.