مراجعات بیهوده به بیمارستان‌های اصفهان رو به افزایش است

مدیرعامل شرکت بیمه سلامت استان اصفهان گفت: مراجعه‌های بیهوده به بیمارستان‌ها برای مریضی‌هایی که با محافظت درمان می‌شود، زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بانک ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیمه سلامت اظهار کرد: اصفهان در مبحث جمع آوری الکترونیکی بیمه در ایران پایلوت است.

وی افزود: تبادل الکترونیکی بین بخش خصوصی و دولتی و بیمه سلامت باید بیش از پیش انجام شود تا جمع آوری اطلاعات به صورت جامع‌تر صورت گیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به مراجعه مکرر و بیهوده مردم به بیمارستان ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد بیماری مریض‌ها تحت بیمه ویروسی است که با خود مراقبتی و دو یا سه جلسه مراجعه به یک دکتر حل می‌شود اما این افراد با مراجعه مکرر به دکترهای مختلف و مصرف داروهای زیاد جلوی درمان بعضی از افراد را می‌گیرند.

وی با اشاره به کمبود بعضی داروها در استان اصفهان گفت: باید بیمه‌شدگان مراعات کنند و از خدمات غیر لزومی دست بردارند تا کسانی که مشکل بیشتری دارند بتوانند مشکل خود را حل کنند واز خرید و انبار کردن داروها باید خودداری کنند.

 بانک در خصوص خدمات بیمه سلامت گفت: خدمات این بیمه برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده در ۴۸۶۰ مرکز آماده به کار است و با بودجه ۶۰ میلیارد تومانی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به کلاهبرداری‌های انجام شده به نام بیمه سلامت گفت: بعضی شرکت‌های جعلی با برقرای تماس و دریافت پول‌های هنگفت قول دفترچه‌هایی می‌دهند که جعلی است و اعتباری ندارد. اگر کسی با این موضوع برخورد کرد باید آن را با سامانه پاسخگوی "۱۶۶۶"در میان بگذارد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص این سامانه اظهار کرد: سامانه "۱۶۶۶" یک سامانه پاسخگو برای پاسخ سوالات مردم از بیمه سلامت است که به صورت ۲۴ساعته پذیرای تماس هم‌وطنان است.

وی در خصوص بدهی‌های سال گذشته بیمه سلامت افزود: ۳۰۰میلیارد بدهی از سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داریم که ۱۱۰ میلیارد آن با اسناد خزانه اسلامی پرداخت می‌شود و سایر آن نیز به مرور پرداخت‌ خواهد شد.

بانک ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری این مشکل برطرف شده‌است و بدهی چندانی به بخش خصوصی و دولتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه روانه چهار هزار دفترچه بیمه سلامت در 105 نقطه استان تعویض و تمدید می‌شود، گفت: این آمار نشان از تعداد مراجعات بسیار بیماران به پزشک دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان اصفهان درباره شرایط بیمه بیماران خاص کلیوی، ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی و ...، گفت: متاسفانه هزینه‌های درمان این بیماران افزایش‌یافته، با این وجود بیمه و فرانشیز آن‌ها رایگان است.

کد خبر 353587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.