۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
سکوت آبی اصفهان

تماس های بی پاسخ با مسئولان مرتبط با حوزه آب اصفهان بویژه شرکت آب منطقه ای اصفهان نشان از سکوت این مسئولان در مورد وضعیت آب زاینده رود و تعیین تکلیف حقابه ها بویژه با شروع فصل پاییزه و کشت های پاییزه دارد.

به گزارش ایمنا، با وجود اینکه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران روز گذشته در گفتگو با رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و زاینده‌رود به طور کلی گفته بود شرایط برای این دو حوزه چندان مناسب نیست، اما تدابیر متعددی برای بهبود وضعیت اندیشیده شده است، اشاره ای به چند و چون این تدابیر و اینکه چه تدبیری اندیشیده شده، در مصاحبه مذکور نشده بود.

ناچار به پیگیری این موضوع، وضعیت فعلی آب زاینده رود و حال و اوضاع کشت پاییزه از مسئولان مرتبط در استان بویژه شرکت آب منطقه ای اصفهان برآمدیم اما پیگیری ها بی پاسخ ماند...!

بی شک مردم اصفهان، اهالی رسانه و کشاورزان این ناحیه باتوجه به اشراف خود بر موضوع بحران آب و بارندگی های نه چندان چشم گیر بهار امسال، منتظر پاسخ این مسئولان برای تنویر افکار عمومی است.

چرا مسئولان سکوت می کنند؟

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و تماس های بی پاسخ خبرنگاران این روزها بیش از پیش شاهد سکوت مسئولان بویژه در حوزه های اقتصادی هستیم که دلیل آن نامعلوم است.

این موضوع بیش از پیش رنگ می گیرد وقتی با روسای اتحادیه ها به منظور مصاحبه در مورد موضوعات مربوط به حوزه عملکردشان تماس گرفته می شود، برخی اصلا جواب تلفنشان را نمی دهند، بعضی با لحنی خاص از صحبت کردن، امتناع می ورزند و برخی دیگر نیز که زبان به حرف می‌گشایند از اینکه " اینهمه گفتیم و مصاحبه کردیم نتیجه اش چه شد"، "همان که در کل ایران اتفاق می افتد در اصفهان نیز اتفاق می افتد"، "باید برای هر حرفی که می زنم به هزار نفر جواب پس دهم"، "جواب سوالهایتان را می دانید دیگر چرا می پرسید.." و غیره سخن به میان می آورند.

برخی کارشناسان اقتصادی و اساتید دانشگاه نیز دست های خود را بالا می برند و می گویند سوال شما در حوزه تخصص من نیست.

مسئولان دولتی نیز روند مصاحبه را به روابط عمومی ها واگذار می کنند پس از آن باید پشت تلفن مسئولان روابط عمومی به بوق های آزادی که می خورد، گوش بسپاری.

بیشترین همکاری مسئولان که اتفاق می افتد، این است که درخواست ارسال سوال ها را دارند و می گویند بعدا جواب می دهیم.

در این بین البته هستند مسئولانی که دلسوزانه و در حد توان خود برای اطلاع رسانی به مردم و کمک به رفع بسیاری شایعات و شبهات، عرصه رسانه را تنها نمی گذارند و به میدان می آیند.

کد خبر 353582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 0
    اونایی که چندین سال پیش تصمیم گرفتند کاری بکنند که زاینده رود از زیر پلهای اصفهان مدرن و با کلاس رد نشه کارشونا کردند و پاداشش را هم گرفتند حالا بدون هیچ مسئولیتی دارن حالشا می برند اینا که حالا مسئولند کاره ای نیستند که بخواند جواب بدند جواب چیچیا بدند بگند چه