راهکار عملی کاهش تصادفات جاده‌ها آگاه سازی مدیران فنی است

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: یکی از راهکار های مهم و عملی ما برای کاهش تصادفات در جاده ها، آگاه سازی مدیران فنی از نقش حساس و ویژه آنها در جلوگیری از حوادث است.  

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان،  مهدی خضری با اعلام اینکه  ۹۰ درصد از حمل ونقل بار وکالا در بستر جاده ها انجام می شود، در همایش بازآموزی مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر اظهار کرد: مدیران فنی باید نقش خود را در بحث ایمنی تردد در جاده ها چه در بخش مسافر و چه در بخش کالا جدی بگیرند. 

وی با بیان اینکه افزایش تردد در جاده ها نقش مدیران فنی در تامین امنیت وسایل حمل ونقل عمومی کالا و مسافر را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد، گفت: با دستور دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برنامه بازآموزی مدیران فنی در دو بخش کالا و مسافر برگزار شد و در این دوره تمام دروسی که برای احراز مدرک مدیریت فنی مورد نیاز است، بازآموزی شد.  
خضری اعلام کرد: ۲۰۰ شرکت در حوزه حمل ونقل مسافر و ۴۰۰ شرکت در بخش حمل ونقل کالا در استان اصفهان به فعالیت مشغول هستند.  
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از درنظر گرفتن "سهم تقصیر" در تصادفات برای مدیران فنی خبر داد و افزود: بر اساس قوانین جدید اگر مدیر فنی با آگاهی داشتن از نقص خودرو اجازه حرکت خودرو در بستر جاده را صادر کند و سپس حادثه ای رخ دهد، مدیر فنی نیز در این حادثه مقصر شناخته شده و برابر قانون با وی رفتار خواهد شد.  
خضری خاطرنشان کرد: مدیران فنی باید تمام مسائل مربوط به سلامت و ایمنی وسایل حمل ونقل عمومی در حوزه مسافر و کالا را بررسی کنند زیرا مردم به اعتماد مدیران فنی، از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می کنند.  
وی حفظ اعتماد عمومی به ناوگان حمل ونقل مسافر و بار را ضروری دانست و گفت: بیش از ۹۸ درصد از ترددهای حمل ونقل عمومی در استان اصفهان ایمن گزارش شده است و تلاش ما در راستای کاهش این مساله همواره ادامه خواهد داشت.

دوره بازآموزی مدیران فنی شرکت های مسافربری و شرکت های حمل ونقل بار در استان اصفهان با حضور  ۶۰۰ مدیر از مدیران فنی این استان، برگزارشد. 

کد خبر 353564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.