فضای مجازی در انعکاس اخبار حوادث اغراق می‌کند

دهاقان – فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان گفت: اخبار حوادث به ویژه اخبار نیروی انتظامی اغراق‌آمیز و خلاف واقعیت در فضای مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سرهنگ اسماعیل پریشانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مدیران گروه و کانال های فضای مجازی اخبار حوادث را از منابع موثق دریافت نمی‌کنند و متاسفانه به برخی از شایعات نیز دامن می زنند.

وی از خبرنگاران درخواست کرد: اخبار نیروی انتظامی شهرستان را با هماهنگی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در اختیار رسانه هابگذارند و هرگز به شایعات و خبرهای ناموثق توجه نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از کاهش پنج درصدی وقوع سرقت‌ها در شش ماهه نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت جرایم خشن نیز ۳۳درصد کاهش یافته و میزان قتل نیز به صفر رسیده است.

پریشانی حادثه قتل نوجوان ۱۶ساله در این شهرستان را تکذیب کرد و افزود: متاسفانه در فضاهای مجازی شایعه سازی‌ها شدت گرفته و شهروندان از این وضعیت رضایت ندارند.

وی با اشاره به سرقت کابل‌های هوایی برق و احشام در دهاقان گفت: یکی از سارقان در حین فرار بااصابت گلوله بر کمر در دم جان باخت و سارقان دیگر نیز شناسایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان با اشاره به افزایش چهار درصدی کشف سلاح‌های غیرمجاز در شهرستان، خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت خودسازی است و هیئت‌های مذهبی نیز در کاهش جرایم و فرهنگ سازی امنیت و آرامش تاثیر بسزایی دارند.

پریشانی اظهار کرد: در شش ماهه گذشته میزان متوفیان تصادفات در شهرستان ۴۳درصد کاهش یافته است.

وی از حضور نیافتن خبرنگاران در نشست‌های رسانه‌ای گلایه کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با مدیران گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد و با افراد خاطی در زمینه انتشار اخبار نادرست و یا شایعه‌پراکنی برخورد می‌شود.

کد خبر 353558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.