جای خالی توریسم سلامت و ورزش در لنجان محسوس است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:امروز زمان آن رسیده چشم انداز و یا راهبردی اساسی در سه حوزه سلامت، میراث فرهنگی و ورزش ترسیم شود تا بتوانیم این سه حوزه مهم گردشگری را در شهرستان لنجان سر و سامان دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست کارگروه اشتغال شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان با تمام پتانسیلها رتبه نخست بیکاری استان را به خود اختصاص داده و این مسئله به یکی از چالشهای مهم پیش روی مردم شهرستان به شمار می آید بر همین اساس همه دستگاههای اجرایی و رؤسای بانکها باید به گونهای عمل کنند که صد درصد اعتبارات طرحهای مختلف اشتغالزایی در شهرستان جذب شود.

وی کارنامه بانکهای عامل شهرستان لنجان را در پرداخت وام طرحهای اشتغال فراگیر قابل قبول ندانست و افزود: امروز زمان وسواس بیش از اندازه در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان ایجاد اشتغال در روستاها نیست، بلکه بانک‌های عامل باید به متقاضیان کمک کرده و به صورت جهادی وقت صرف کنند تا مشکلات پیش روی آنان براشته شود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه بانک‌های عامل باید سرچشمه ایجاد اشتغال در شهرستان باشند، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر تذکرات بسیاری به مدیران بانک‌های عامل شهرستان لنجان در خصوص تسهیل در پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی داده شده، از این رو ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌ها تسریع شده است، اما این روند همچنان رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال قطعا نیازمند سرمایه هستیم که این سرمایه در اختیار بانک‌ها است، ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت اشتغال، دولت اعتباراتی را از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک‌ها قرار داده است تا با ایجاد اشتغال نرخ بیکاری کاهش یابد بر همین اساس ضرورتی ندارد بانک‌ها در ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی بیش از حد سخت‌گیری کنند.

صفرخانلو اضافه کرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری اولویت نخست شهرستان لنجان بوده بر همین اساس بانک‌های عامل باید همت کرده و با برنامه‌ریزی به بحث اشتغال جدی‌تر ورود پیدا کنند تا بتوانیم گام‌های استواری را در کاهش نرخ بیکاری این شهرستان برداریم.

وی با اشاره به سابقه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم غنی شهرستان لنجان، گفت: صنعت گردشگری دومین صنعت پردرآمد در کشورهای مختلف به شمار می آید، اما نباید فراموش کرد گردشگری تنها به حوزه اکوتوریسم منتهی نمی‌شود، بلکه گردشگری سلامت و ورزش در رتبه‌های بعد بازار پردرآمد گردشگری قرار دارند.

فرماندار شهرستان لنجان با انتقاد از عملکرد شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش وجوانان این شهرستان در حوزه گردشگری سلامت و ورزش عنوان کرد: روستاهای شهرستان لنجان از ظرفیت‌های بالای گردشگری، تاریخی، مذهبی، طبیعی و فرهنگی و همچنین آب و هوای مطبوع و طبیعت چهار فصل برخوردار است، اما دستگاه‌های متولی گردشگری سلامت و ورزش برنامه‌ای واحد و چشم‌اندازی مشخص در این حوزه ندارند.

وی با اشاره به اثرات درمان، ورزش و گردشگری بر اقتصاد کشورها خاطرنشان کرد: امروز زمان آن رسیده چشم‌انداز و یا راهبردی اساسی در سه حوزه سلامت، میراث فرهنگی و ورزش ترسیم شود تا بتوانیم این سه حوزه مهم گردشگری را در شهرستان لنجان سر و سامان دهیم.

صفرخانلو با بیان اینکه شهرستان لنجان یکی از قطب‌های قهرمان پرور کشور است، متذکر شد: پتانسیل‌های لازم برای راه‌اندازی مکان‌های مختلف و ایجاد سایت‌های مجهز ورزشی و درمانی در شهرستان لنجان وجود دارد، بر همین اساس باید با ایجاد و فراهم آوردن زیرساخت‌ها، مجتمع‌های گردشگری ورزشی و درمانی آن هم با استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی ساخته شود تا شرایط برای اردوهای ورزشی فراهم شود.

وی تاکید کرد: امروز باید روحیه حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه اشتغال در مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مختلف و بانک‌های عامل تقویت شود تا با کاهش بوروکراسی اداری و کاغذ بازی در شهرستان شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

کد خبر 353555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.