رانندگان پایه سوم راننده سرویس مدارس نباشند

رییس پلیس راهور شهر اصفهان با بیان اینکه سرویس مدارس شغل بسیار حساسی است و رانندگان باید گواهینامه پایه دو یا b۲ داشته باشند، گفت: اگر راننده‌ای گواهینامه پایه سوم زیر یکسال دارد به هیچ وجه برای سرویس مدارس به کار گرفته نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم چلمقانی عصر امروز ( یکشنبه) در جلسه ستاد سرویس مدارس شهرستان اصفهان ضمن تسلیت ایام محرم و صفر با بیان اینکه مدیران شرکت‌ها مسئولیت جابه‌جایی دانش‌آموزان را بر عهده دارند، اظهار کرد: چند نکته مهم و حائز اهمیت وجود دارد که باید شرکت‌ها به آن دقت کنند.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس شغل بسیار حساسی است و رانندگان باید گواهینامه پایه دو یا داشته باشند، افزود: اگر راننده‌ای گواهینامه پایه سوم زیر یکسال دارد  به هیچ وجه برای سرویس مدارس به کار گرفته نشود

رییس پلیس راهور شهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به محدویت‌هایی که گواهینامه پایه سوم دارد، چنانچه اتفاقی رخ دهد بیمه هیچ هزینه‌ای را تقبل نمی‌کند و تنها با یک اشتباه جان دیگران به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس باید بر اساس ظرفیتی که در کارت ماشین تعیین شده دانش‌آموزان را سوار کنند، افزود: حتی دانش‌آموزان پیش دبستانی که از لحاظ جسمی کوچکتر هستند را هم نباید  بیش از ظرفیت جابه‌جا کنند و ظرفیت همه خودروها در کارت خودرو درج شده است.

چلمقانی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت خودروهای سواری برای جابه‌جایی دانش آموازن پنج نفر اعلام شده است، افزود: چنانچه تعداد دانش آموزان در هر خودرو بیش از این تعداد باشد اعمال قانون خواهد شد.

وی با بیان اینکه همسایگان مدارس همواره نسبت به ترافیک ایجاد شده برای جابه‌جایی دانش‌آموزان انتقاد دارند، افزود: رانندگان سرویسهای مدارس باید فاصله قانونی ۲۰ تا ۴۰ متری پارک خودرو از مدرسه را رعایت کنند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه صلاحیت رانندگان باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: مسئولیت راننده بسیار سخت است. دانش آموزان درسنین مختلف آمادگی پذیرش الگوهای جدید را دارند و هر آموزشی را سریع یاد می گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به پوشش رانندگان و برخورد آنها با دانش آموزان اضافه کرد: باید رانندگان در طول مسیر از نرم‌افزارهای آموزشی برای پرورش افکار دانش آموزان استفاده کنند.

چلمقانی با بیان اینکه باید رانندگان ملزم به  رعایت  مقررات راهنمایی و رانندگی  باشند، ادامه داد: طبق ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی  باید رانندگان حین رانندگی از خوردن، آشامیدن، صحبت کردن  و استعمال دخانیات به استناد  خوداری کنند چرا که هنگام خطر عکس العمل مناسبی نخواهند داشت و حادثه ساز خواهد شد.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه  پلیس راهور آماده ارایه آموزش‌های لازم به رانندگان سرویس‌های مدارس است، افزود: اگر شرکت ها درخواست کارشناس داشته باشند ما نیرو برای آموزش به شرکت‌ها اعزام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت فاصله‌های طولی، عدم توجه به جلو و فاصله مناسب همیشه حادثه ساز می‌شود، ادامه داد: راننده سرویس مدارس با رعایت نکات راهنمایی و رانندگی  فرهنگ ترافیک را  به دانش آموزان می‌آموزند  و مجریان خوبی برای آینده تربیت خواهند کرد.

کد خبر 353547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.