گره مشکلات اقتصادی با راهکار سیاسی باز نمی شود/بیش از هر زمان به پیام عاشورا نیازمندیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهکار حل مشکلات اقتصادی امروزدر دست جوانان و نخبگان کشور است و باز کردن گره آن به وسیله سیاست تصوری نادرست است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در شب پنجم محرم‌الحرام در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام‌(ره) با اشاره به لزوم شناخت جهل زمانه اظهار کرد: جهل هم علمی و هم عملی است. تلاش پیامبران و اولیاء الهی همیشه زدودن و دوری جستن از شبهات و شهوت به صورت عملی بود، زیرا جهل، مانع رفتن به سمت حق است. در زیارت اربعین هم می خوانیم که امام حسین(ع) خون داد تا جامعه از جهل بیرون بیاید.

رییسی با اشاره به حدیث «وای بر کسی که دو روزش مانند هم باشد» افزود: ما نه حق عقب گرد داریم و نه توقف؛ یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم پیشرفت و حرکت به سمت جلو است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: انسانها سه دسته‌اند؛ «عالم ربانی»، «طالب علم و دانشجو» و سومین آنها که محکوم نیز شده‌اند، دسته‌ای هستند که به عبارتی از هرطرف باد بیاید به همان طرف می روند و اراده و تدبری ندارند. اگر انسان دچار جهل شد و قدرت تعقل را در خود کشت، هدایت خدا بر او تاثیری ندارد و نمی تواند دوست و دشمن را تشخیص دهد. اگر انسان دچار جهل شد و قدرت تشخیص و تدبر نداشت ، امام کفر ساخته ذهن خود را جای امام ایمان قرار می دهد.

وی تصریح کرد: با راه افتادن گروه داعش و با وجود داشتن پرچم لااله الا الله، افرادی که راه عقل را در پیش داشتند فریب نخوردند و متوجه شدند که این نوع اسلام نسخه اسرائیل است و صهیونیست با پول سعودی‌ها در عقبه آن قرار دارد.

تاکید بر حجت‌شناسی و امام‌شناسی بعد از توحید

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بعد از توحید هیچ امری مانند حجت شناسی و امام شناسی مورد تاکید نیست و باید راه و رهبر را تشخیص داد، گفت: از خلقت آدم تا خاتم آنچه از آیات خدا استنباط می‌شود این است که آنها بیشتر جنبه حسی داشته و با حس بینایی قابل درک بوده است؛ اما از دوره پیامبر تا زمان حضور حضرت مهدی بیشتر تعقل، تدبر، فهم و  چشم و گوش و دل، ابزار معرفت است و نادیده گرفتن و تعطیل کردن این ابزار بسیار مذمت شده است.

وی افزود: اصفهان شهر شهیدان است و شرایط و وضعیت مورد هجمه دشمن را به خود دیده است اما اکنون می بینیم که دشمن به هدف خود نرسید و امروز هم در آستانه چهل سالگی انقلاب به دنبال ایجاد شبهه و تشویش اذهان عمومی است. جنگ روانی، ناامید کردن مردم، جنگ رسانه‌ای و اقتصادی روشی است که دشمن همیشه در پیش گرفته است؛ امروز هرکسی با هر اقدامی دانسته و نداسته مردم را ناامید کند، در جهت دشمن حرکت کرده است.

راهکار مشکلات اقتصادی در دست جوانان و نخبگان کشور است

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد اما راهکار حل آن در دستان توانمند جوانان و نخبگان این کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که همه مشکلات راه حل دارد، اما برخی میخواهند گره مشکلات اقتصادی را با راهکار  سیاسی باز کنند و این خطای محض است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مهم ترین ثروت بین مردم اندیشه و تعقل است و یقین داریم با حضور مردم و با دست تدبیر و اقدامات جهادی و انقلابی با موفقیت از این بحران‌ها عبور خواهیم کرد. جوانان ما پیچیده‌ترین مشکلات را رفع کردند که نمونه آن دانش هسته‌ای امروز ایران است؛ همچنین با فرهنگ ایستادگی و مقاوت و دشمن‌شناسی این مشکلات حل و گشایشی به برکت این ایام ایجاد خواهد شد.

رییسی خاطر نشان کرد: قیام اباعبدالله برای این بود که به دین عمل نمی‌شد؛ سیدالشهدا نماز را اقامه داشت و  به دنبال ایجاد جامعه‌ای بود که جدش رسول خدا تحقق آن را می‌خواست.

وی افزود: زمانی یک شهر، آرمانی و مدینه فاضله می‌شود که در آن توفیق، معنویت، اخلاق، عدالت اجتماعی، عقلانیت و اقامه نماز وجود داشته باشد؛ اولین جلوه اقامه نماز نابودی آل سعود و دفع حاکمیت غیر از خدا است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: خدا ما را به دارالسلام و بهشت فراخوانده و این امر جز با سلامت نفس و سالم بودن در این راه میسر نخواهد شد؛ باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت کرد و روابط بر اساس عدالت برپا شود که هدف همه انبیا و اولیا همین بوده است. جریان نبرد حق و باطل از اول اسلام بوده و هست و همواره انسان باید خود را در جبهه حق و عزت را در انحصار مومنین، خدا و پیامبران ببیند.

وی یادآور شد: عاشورا فقط یک حادثه تاریخی نیست بلکه حرکت اصلاحی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده و منشاء تحول در زندگی انسان معاصر است و یک حرکت تمدنی است که زمان و مکان نمی‌شناسد. ما امروز بیش از هر زمان دیگر به پیام عاشورا نیاز داریم.

کد خبر 353493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.