توقیف آدامس‌های قاچاق/ انبار احتکار داروهای کمیاب کشف شد

توقیف آدامس‌های قاچاق در نائین، دستگیری سارقان طلای کودک شش ساله، واژگونی سواری پژو با ۴ کشته و مجروح در اصفهان و کشف داروهای کمیاب احتکار شده در خمینی‌شهر از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در ادامه ماموریت مقابله با محتکران کالاهای مورد نیاز مردم، عملیات مرصاد ۱۱ از سلسله عملیات های قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل طراحی و به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد و کنترل فعالیت انبارهای شهر موفق شدند، انباری که نزدیک به یک سال از دپوی کالا در آن می گذرد و  هیچ گونه خروجی به بازار نداشته را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: کارآگاهان پس از شناسایی محل، همراه با بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت از آن بازدید و در نهایت یک محموله شامل ابزار و یراق آلات، لوازم بهداشتی ساختمانی و پمپ آب ایرانی و خارجی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این کالاها از سوی کارشناسان، ۱۴۵ میلیارد ریال اعلام شده افزود: با توجه به اینکه موجودی انبار تاکنون به هیچ مرجع قانونی اعلام نشده و در هیچ سامانه به ثبت نرسیده بود احتکار بودن آن به اثبات رسید که در این رابطه یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی از راه اندازی گشت های ویژه پلیس برای مقابله با موضوع احتکار کالا خبر داد و گفت: گشت های مذکور که به صورت مشترک با بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می شود روزانه به طور متوسط ۵ یا ۶ انبار را مورد بازدید قرار می دهند.

توقیف آدامس‌های قاچاق در نائین

سرهنگ صادق کاظم زاد، فرمانده انتظامی شهرستان نائین  گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی در شهرستان نائین به یک دستگاه کشنده "ولوو" مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲۴ پالت آدامس قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال کشف و یک نفر را نیز در این رابطه دستگیر کردند.

سارقان طلاهای دختر شش ساله اصفهانی دستگیر شدند

سرهنگ "حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: ماموران کلانتری ۲۶ اصفهان حین گشت زنی در یکی از مناطق شهر "اصفهان" مشاهده کردند یک زن و شوهر در حال سرقت طلاهای دختربچه ای می باشند که وارد عمل شدند.

وی گفت: ماموران در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه هر دو سارق را که زن و شوهر بودند دستگیر و به مراجع قضائی تحویل دادند.

واژگونی سواری پژو با ۴ کشته و مجروح در اصفهان

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: روز گذشته مأموران پلیس‌ راه "نطنز - بادرود" از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در این محور مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه، راننده سواری پژو و یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و دو سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ جهانگیر کریمی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات، عدم توجه به جلو توسط راننده خودرو اعلام‌ شده است .

کشف داروهای کمیاب احتکار شده در خمینی‌شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، عده‌ای فرصت‌طلب از فضای عمومی جامعه سوء استفاده کرده و دست به ارتکاب اعمال مجرمانه می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان محور تأمین نظم و امنیت در جامعه در راستای برخورد با این‌گونه افراد مصمم است، گفت: امنیت اقتصادی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت در جامعه است و نقش بسیار مهمی در حفظ و ارتقاء امنیت عمومی دارد.

این مقام انتظامی از مطلع شدن مأموران امنیت عمومی از احتکار مقادیر زیادی انواع دارو خبر داد و افزود: در بازرسی از محل مذکور، ۳۵ قلم داروی کمیاب به ارزش ۱۱ میلیارد ریال کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده انبار کردن اجناس در منزل یا انباری، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

دستگیری خواستگار کلاهبردار به جرم اخاذی اینترنتی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان و مراجعه به پلیس فتا مبنی بر اخاذی اینترنتی، شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد حدود ۵ ماه پیش ، شاکیه با فردی که خود را خواستگار معرفی کرده است آشنا می شود که بعد از مدتی وی در یکی از شبکه اجتماعی با عناوین مختلف، احساسات شاکی را جریحه دار کرده و با این روش از او پول دریافت می کند و زمانی که شاکی پول خود را طلب می کند از بازپرداختن امتناع می ورزد.

وی افزود: کارشناسان این پلیس نسبت به پیگیری موضوع اقدام و با بکار گیری شگردهای پلیسی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.

اعتراف سارقان کیف قاپ به ۱۶ فقره سرقت

سرهنگ غلامرضا براتی، فرمانده انتظامی شهرستان برخوار  گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر کیف قاپی همراه با زورگیری واعمال خشونت در شهر "برخوار" بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کنند، افزود: افراد دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به ۱۶ فقره کیف قاپی و فروش اموال به یک مالخر اموال مسروقه اعتراف کردند.

سرهنگ براتی ادامه داد: مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و هر سه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 353488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.