۵۵ درصد حوادث رانندگی مربوط به موتوسواران است

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: تاکنون طرح‌های متعددی با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا شده است، اما همچنان ۵۵ درصد حوادث رانندگی مربوط به موتوسواران است.

 سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اجرای صحیح طرح ارتقای ایمنی موتورسواران نیازمند همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد موتورسواران مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند، افزود: این راکبان با استفاده از کلاه ایمنی در معابر شهر تردد کرده، وارد پیاده روها نمی شوند و با سرعت مطمئنه می‌رانند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با ابراز نگرانی از اینکه بسیاری از موتورسواران به بهانه گرمای هوا از استفاده کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، تصریح کرد: البته کلاه های ایمنی معایبی دارد که در این ارتباط با کارخانه‌های سازنده و تولیدکنندگان مذاکراتی انجام شده است، اما تا زمانی که کلاه‌های جدید وارد بازار نشده، گرمای هوا دلیل توجیه‌کننده ای برای عدم استفاده از کلاه ایمنی نیست چرا که هنگام تردد خود به خود هوا خنک تر است.

وی با بیان اینکه تا استفاده از کلاه ایمنی فرهنگسازی و نهادینه نشود، مشکلات ادامه خواهد داشت، گفت: تعدادی از شرکت‌ها و پیک‌های موتوری شهر کلاه‌های ایمنی مناسب همراه با جلیقه‌های شبرنگ‌دار که موتورسواران از فاصله دور قابل رویت باشند، ارایه کرده که اقدام بسیار پسندیده ای برای حفظ سلامت موتورسواران است.

سرهنگ چلمغانی گفت: از چهار ماه پیش روزهای فرد در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی موتورسواران طرح توقیف موقت در مناطقی که موتورسواران بیشترین حوادث را برای خودشان ایجاد و مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورند، اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح موتورسیکلت ها به صورت موقت در تقاطع‌هایی نزدیک به سالن‌های کنفرانس شهرداری مناطق مختلف متوقف می شود تا راکبان در سالن مورد نظر کلیپ های مختلفی از حوادثی که توسط دوربین های سطح شهر مستندسازی شده را مشاهده و پس از آموزش موتورسیکلت خود را دریافت می کنند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان تاکید کرد: چنانچه موتورسیکلتی فاقد پلاک باشد، توقیف و تا زمانی که مشکل برطرف نشود در پارکینگ باقی خواهد ماند.

کد خبر 353420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.