۸۷ میلیارد ریال برای آزادسازی جلوخان مسجد جامع هزینه شده است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار و ۷۶۵ مترمربع از مساحت میدان جلوخان مسجد جامع در قالب طرح احیاء میدان امام علی(ع) با هزینه‌ای بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال آزادسازی شده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: واحد املاک و آزادسازی در منطقه سه در دو قسمت املاک و آزادسازی پروژه ملی میدان امام علی(ع) و املاک و آزادسازی سطح منطقه سه فعالیت می‌کند.

وی در خصوص آزادسازی پروژه جلوخان میدان امام علی(ع) گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار و ۷۶۵ مترمربع از مساحت طرح جلوخان با هزینه‌ای بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال آزادسازی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز آزادسازی سطح منطقه در قالب طرح تعریض گذر و گلوگاه با مساحت یک هزار و ۹۲۳ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال انجام شده است.

کارگر با اشاره به فعالیت‌های واحد اجراییات گفت:  واحد اجرائیات در شهرداری جهت بسترسازی و تسهیل در امور مرتبط با تخلفات ساختمانی و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری ضمن ایجاد هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی به منظور دستیابی به اهداف شهرداری اقداماتی را انجام می‌دهد؛ از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه در مجموع ۱۸۸ پرونده تخلف ساخت و ساز به منظور رسیدگی به کمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان ارجاع شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد کنترل نظارت این منطقه، گفت: عملکرد واحد بند۲۰ که در واحد کنترل نظارت است، یکی از مهمترین فعالیت‌های این واحد به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مربوط به رفع خطر ساختمان‌های ناایمن، تسطیح و دیوارکشی زمین‌های بایر است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۴ پرونده تشکیل و به مالکان اخطار ۱۵ روز داده شده تا نسبت به رفع مشکل ساکنان محل اقدام کنند و بعد از ۱۵ روز در صورت توجه نکردن مالک، شهرداری تسطیح یا دیوارکشی خواهد کرد.

کارگر با بیان اینکه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مربوط به مشاغل مزاحم و تمام اماکنی که به نحوی موجب ایجاد مزاحمت، سر و صدا، مشکلات بهداشتی، تهدید جان مردم و ... برای سایر ساکنان است، افزود: در این راستا از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه ۱۵ پرونده تشکیل و جهت تصمیم‌گیری به شورای شهر و پس از آن به مراجع قضایی جهت دستور حکم قضایی ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها که مربوط به بناهای مخروبه و غیرمناسب که منافی با پاکی و پاکیزگی و زیبایی شهر و یا موازین شهرسازی است، از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه تعداد ۲۰ پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

کد خبر 353402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.