مجسمه "قیصر امین‌پور" به شهر بازگردد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: حذف میدان و مجسمه "قیصر امین‌پور" مغایر با رویکرد و سیاست‌های مدیریت جدید شهری بوده و باید جبران شود.

به گزارش ایمنا، ولی‌الله شجاع پوریان با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین‌پور به دلیل رفع موانع ترافیکی، اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره جدید با ترجیح انسان بر خودرو به دنبال تقویت هویت فرهنگی در شهر تهران است و اقدام اخیر در میدان قیصر امین‌پور یک بی‌سلیقگی بود که باید هرچه سریع‌تر جبران شود.

وی با تمجید از شخصیت قیصر امین‌پور، افزود: قیصر امین‌پور از شاعران معاصر و نامی کشور است که سهم زیادی در حوزه اندیشه و ادبیات ایفا کرده و باید قدردان سرمایه‌های نمادین خود باشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با درخواست از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای بازگرداندن نام و نشان قیصر امین پور، تصریح کرد: در گذشته همه شهر فدای خودرو شد ولی در عمل توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرد و اینکه امروز هم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته‌های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد.

شجاع پوریان افزود: نه تنها خواستار بازگشت نام قیصر امین پور هستیم بلکه تلاش خواهیم کرد با ایجاد راسته‌های فرهنگی از قبیل راسته کتاب و گذر هنر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر را در جامعه پر رنگ کنیم.

کد خبر 353393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.