سفری مجازی به آثار تاریخی و گردشگری

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با بیان اینکه به دنبال دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری، فرهنگی، هنری و گردشگری شیراز بر بستر فناوری اطلاعات هستیم، گفت: تحقق این موضوع منوط به همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها با یکدیگر است.

به گزارش ایمنا، سعید حیدری با بیان اینکه ایجاد بستر تبادل اطلاعات مکانی و توصیفی کلانشهر شیراز ضرورت است، اظهار کرد: ایجاد فضای تبادل اطلاعات و اشتراک داده‌ها در میان دستگاه‌های متعدد شهری، زمینه‌ساز ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تحقق شهر هوشمند، به دنبال دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری، فرهنگی، هنری و گردشگری شیراز بر بستر فناوری اطلاعات هستیم که تحقق آن منوط به همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها با یکدیگر است.

حیدری افزود: تا زمانی که تعامل میان دستگاه‌ها وجود نداشته باشد و هرکس در راستای خدمات و فعالیت‌های خود، خودش را متولی هر امری بداند و تنها اهداف سازمان خود را دنبال کند، فضای تبادل اطلاعات شهری شکل نخواهد گرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با بیان اینکه طرح ایجاد بستر و فضای تبادل اطلاعات مکانی و توصیفی شیراز برای نخستین‌بار در کشور تهیه شده است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک سامانه بافت تاریخی و فرهنگی راه‌اندازی می‌شود که کیفیت بالای تصاویر هوایی از ارتفاع ۱۰۰ متری در منطقه بافت تاریخی و ارتفاع ۲۰۰ متری در سایر نقاط شیراز، تصاویر ۳۶۰ درجه با دقت بالا و نمایش جزئیات مکان به صورت کامل از مهم‌ترین مزایای این طرح است و شهروندان می‌توانند از این بستر مکان‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری را به صورت تورهای مجازی بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه اشتراک داده می‌تواند نواقص آن را از بین برده و به کامل شدن آن کمک کند، خاطرنشان کرد: نباید به دنبال ساختار سیلویی در شهر هوشمند باشیم بلکه با تعامل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها در دستگاه‌های شهری می‌توانیم در بازه زمانی کوتاه تری با استفاده از فناوری اطلاعات به مدیریت یکپارچه شهری دست پیدا کنیم که نتیجه آن، خدمت‌رسانی بهتر و آسان‌تر به شهروندان و کسب رضایتمندی آن‌ها است.

حیدری همچنین از تشکیل کارگروه تخصصی از نهادهای شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور شناخت زیرساخت‌های ایجاد بستر تبادل اطلاعات شهر شیراز بر مبنای شبکه هوشمند، خبر داد.

کد خبر 353366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.