تخریب آثار تاریخی به دلیل خلاهای قانونی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شناسایی و ثبت‌نشدن برخی آثار تاریخی پایتخت ایران، گفت: بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی در تهران از بین رفته است.

به گزارش ایمنا، احمد مسجدجامعی با اشاره به ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری تهران، اظهار کرد: در ایران صنعت گردشگری مغفول مانده است در حالی که این صنعت می‌تواند پاسخگوی برخی از مشکلات باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تهران با اشاره به بی‌توجهی به آثار تاریخی پایتخت ایران، اظهار کرد: بدون تعارف باید بگوییم که چشمه علی و زاینده‌رود خشک شد و کارون و دریاچه ارومیه و قم در معرض آسیب جدی است. زمانی در تهران به جای پونک و ونک، منابع گیاه ون و به جای نارمک، باغ‌های انار داشتیم و هر جای تهران و ایران برای خود هویت داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار میراث فرهنگی که در ۵۰ سال اخیر ثبت شده، از بین رفته است، تصریح کرد: بسیاری از میراث معماری و هویت تاریخی ما در معرض از بین رفتن است. اگر کمی بی‌توجهی می‌کردیم کاخ گلستان هم از ثبت جهانی خارج شده بود.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه بسیاری از آثار تاریخی تهران را شناسایی نکرده‌ایم، افزود: با از بین رفتن بسیاری از آثار تهران مواجه هستیم که علت آن هم خلاهای قانونی است و به‌منظور سامان‌دهی این آثار سندی در شورای شهر تهران به تصویب رساندیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت توجه و ثبت میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در شورای اول تهران خیابان ولیعصر (عج) را به ثبت رساندیم اما چرا اکنون مسئولان از مترو به سبب خشک شدن بسیاری از درختان شکایت نمی‌کنند؟ چرا به خاطر از بین رفتن بسیاری درختان خیابان ولیعصر کسی شکایت نمی‌کند؟ در محله "کن" خیابانی داریم که درخت‌های چنار آن دوقلو است و پیشنهاد داده‌ایم به جای قطع درختان، مغازه‌ها را خراب کنند.

کد خبر 353362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.