همایش شیرخوارگان حسینی، احیاگر واقعه کربلا است

لنجان- امام جمعه فولادشهر گفت: همایش شیرخوارگان حسینی احیاگر واقعه کربلا است چراکه در این گردهمایی معنوی مادران مسلمان فرزندان خود را فداییان علی اصغر امام حسین(ع) و سربازان کوچک ولایت معرفی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در همایش شیرخوراگان حسینی در فولادشهر با بیان اینکه نهضت عاشورا درس های فراوانی به همراه دارد، اظهار کرد: ‌مکتب عاشورا، محل تربیت انسان‌هایی است که فقط از خدا می‌ترسند؛ چراکه شأن مسلمان واقعی آن است که جز بندگی خدا نکند و از هیچ چیز نهراسد، در حقیقت، بالاترین مرحله دانش و کمال معرفت در کلام امام حسین(ع)، ترس از خدا است.

وی افزود: ‌در مکتب انسان‌ساز اهل بیت(ع) صبر و استقامت در راه حق، نیکوترین خصلت ایمان و ارجمندترین خوی انسانی بوده، پایداری، بهترین یاور آدمی در برابر روزگار است و انسانی که در زندگی شکیبایی داشته باشد بهتر پاداش ها را می‌گیرد و فرشتگان بر او سلام می کنند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: ‌مکتب عاشورا، بهترین نمونه از آموزش انسان‌هایی است که درس سازش ناپذیری و ذلت گریزی را فراگرفته، در سخت‌ترین لحظه‌ها از آن ارزش‌ها دست برنداشتند و بهترین جلوه در آن عرصه و زیباترین درس در آن هنگامه نبرد، کلام «هیهات منا الذله» است که امام حسین(ع) استاد مکتب ذلت ناپذیری بر زبان آوردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از زیباترین درس‌های مکتب امام حسین(ع)، معرفی زشتی‌های دنیا و لزوم پرهیز از آن بوده و از دیدگاه حضرت سیدالشهداء(ع) دنیا، خانه نابودی و ناپایداری، و سرایی است که اهل خویش را پیوسته دگرگون می‌کند، بنابراین، در کلاس درس عاشورا، همه به دور شدن از بازیچه‌ دنیا توصیه می‌شوند.

سرافراز اضافه کرد: ‌در مکتب امام حسین(ع)، انسان باارزش، کسی است که خود را در میان برترین آفریدگان الهی می‌داند، از گرفتاری در مرداب پستی‌ها گریزان می‌شود و خود را به سراب هوا و هوس دلخوش نمی‌کند، نه در میدان ریا و رنگ دنیا، دچار انگ و ننگ می شود، و نه عنوان و پست و مقام او را اسیر خود می‌کند.

وی با بیان اینکه در مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، عدالت، شالوده‌ای است که جهان بر آن استوار بوده، عنوان کرد: ‌در دانشگاه معصومان(ع)، انسان‌ می آموزد که عدالت، مایه زندگی است و اگر در جامعه‌ای اجرا شود، مردم آن بی‌نیاز خواهند شد.

امام جمعه فولادشهر گفت: ‌یکی از برجسته‌ترین درس‌های مکتب حسینی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با استبداد و اختناق بوده بدان معنا که در جای جای کلمات امیر قافله عاشورا مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های بزرگ امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، درس عزت‌مندی و سربلندی بود به همین دلیل همه می‌خواهند عزیز باشند و عزت‌مند زندگی کنند، اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید دشمن‌شناس باشند؛ چراکه این دشمنان هستند که نمی‌خواهند طرف مقابل روی عزت و سربلندی را ببیند.

سرافراز افزود: همواره افرادی بودند که برای کسب عزت و سربلندی تلاش کردند، اما از آن جهت که راه را درست انتخاب نکرده بودند و از ابزار صحیح استفاده نکرده بودند؛ نتیجه معکوس و غلط گرفتند و به جای عزت، ذلیل شدند البته امام حسین(ع) در زندگی خود همواره راه عزت را پیمودند و زندگی عزتمندانه را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: ماه محرم ماه بیعت ویژه با سالار شهیدان است و این بیعت با برپایی مجالس باشکوه عزاداری و شرکت در این مجالس نورانی شکل می گیرد چراکه این مجالس مصداق بارز بوستان های بهشت بوده که در دو روایت از پیامبر اکرم(ص) رسیده است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: واقعه عاشورا، از ابعاد مختلفی واقعه‌ای عبرت‌آمیز است و مهم‌ترین عبرت آن عدم اطاعت و حمایت و اجابت دعوت امام و ولی زمان بوده، مسئله‌ای که برای بسیاری از خواص‌ بی‌بصیرت نیز اتفاق افتاد و آنان را در این آزمون سخت مردود کرد.

وی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری کسانی بودند که در کوفه دل‌هایشان پر از ایمان به امام حسین(ع) بود و به اهل‌بیت نیز محبت داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ چراکه عاشورا را نشناختند.

سرافراز عنوان کرد: این واقعه تاریخی درسی عبرت‌آموزی برای مردم ایران بوده و هست و مردم ولایت مدار ایران نه‌تنها ندای حق‌طلبانه ولیّ خود را پاسخ گفتند بلکه در سخت‌ترین شرایط همواره با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی دست حمایت از ولیّ امر خود و ارزش‌ها و اهداف نظام اسلامی برنداشته‌اند و علی‌رغم تهدیدها و فشارهای گوناگون سرسختانه در میدان مبارزه علیه مستکبران قد علم کرده‌اند و در این مسیر نیز پیروز واقعی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران باید از واقعه عاشورا درس گرفته تا فریفته نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان نشوند و دست از حمایت از ولی امر برندارند و در این‌راه محکم و استوار گام بردارند تا به فضل و عنایت الهی این نظام اسلامی به دست منتقم حقیقی خون سید الشهداء(ع)، مهدی موعود برسد و آن حضرت انتقام جد بزرگوارشان را از تمامی ظالمان و ستمگران بگیرند.

امام جمعه فولادشهر یادآور شد: رسالت همایش شیرخوارگان حسینی نیز اشاعه فرهنگ حق و حق‌طلبی در جهان است و نقطه تمایز و آشکار شدن حق در دنیا تنها با پرداختن به واقعه کربلا مهیا می‌شود.

وی متذکر شد: هدف از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی جهت انتقال اصل پیام عاشورا، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و معطوف کردن نگاه جهانیان به این فرهنگ والا است و این مهم همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

سرافراز همایش شیرخوارگان حسینی را احیاگر واقعه کربلا دانست و تاکید کرد: در این گردهمایی معنوی مادران مسلمان با بلند کردن نوزادانشان برروی دست معنای عمیق شهادت دردانه شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) را در راه حفظ دین و اتمام حجت با عهدشکنان سپاه کفر متجلی ساخته و فرزندان خود را فداییان علی اصغر امام حسین(ع) و سربازان کوچک ولایت معرفی می کنند که این مسئله دشمن را بیش از پیش عصبانی می کند.

کد خبر 353347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.