فرشاد: سن آسیب های اجتماعی پایین آمده است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سن آسیب های اجتماعی پایین آمده است، افزود: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی، نبود بانک اطلاعاتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد در کارگروه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: رفع مشکلات و معضلات زنان سرپرست خانوار نیاز به بانک اطلاعاتی درستی دارد.

وی با اشاره به آماری از مراکز زیر نظر بهزیستی و اقدامات صورت گرفته به دست آمده است،  گفت: ۱۳۲ مرکز بهزیستی شبانه روزی با مراجعه حدود ۲۵ هزار نفر (در  شبانه روز) فعال هستند و از این بین حدود ۱۰ هزار نفر  از ۲۲ هزار مستمری بگیر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد.

وی افزود: از مرداد ماه سالجاری تاکنون  ۱۳۷ واگذاری طفل انجام شده که میزان قابل توجهی است، همچنین استان اصفهان در خانواده های چند قلو نسبت به سایر استان ها متمایز است و یک هزار و ۹۵۶ خانواده چندقلو و چهار خانواده پنج قلو در این استان زندگی می کنند.

ایران در رتبه هشتم دنیا به لحاظ شمار زندانیان

در ادامه این نشست اسدالله گرجی زاده، مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴۴ زندانی در جهان، ۳۰۰ زندانی در ایران و ۲۹۱ زندانی در اصفهان وجود دارد و ایران به لحاظ شمار زندانیان رتبه هشتم در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه آمار ورودی زندانیان کشور حدود ۷ درصد موجودی کل دنیاست، افزود: ۲۲ درصد جرایم مربوط به سرقت، ۲۰ درصد مواد مخدر و ۱۸ درصد محرومیت مالی است و سالانه  پنج هزار و ۵۰۰ نفر بعد از خروج از زندان نیاز به مراقبت دارند.

هنر، شغل پایدار زندانیان

هم چنین، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز  در این جلسه با اشاره به تاثیر گذار بودن هنر در روحیه افراد به ویژه زندانیان، گفت: اصفهان یکی از استان های پایلوت در اجرایی کردن هنرهای سنتی در بین زندانیان است که باعث شود آنها هویت خود را با هنر از دست ندهند و یک زندگی بی دغدغه داشته باشند.

جعفر جعفرصالحی خاطر نشان کرد: هنر درمانی یکی از شیوه های درمانی است که اگر به آن توجه شود، زندانیان می توانند بسیاری از نیازهای خود را تامین کنند و تا کنون به این روش به عنوان یکی از شغل های پایدار، حداقل ۲۰ الی ۳۰ درصد زندانیان درمان شدند.

به گزارش ایمنا، کارگروه اجتماعی استان اصفهان با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و مسئولان استان اصفهان  به منظور بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی همچون افزایش تعداد زندانیان، نبود بانک اطلاعاتی و نقشه راه جامع و غیره برگزار شد.

کد خبر 353318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.