۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
حیوانات را به دید کالا نبینیم

یک متخصص گیاهخواری گفت: انسان‌ها نباید به دید کالا به حیوانات نگاه کنند و باید آنها را همچون گذشته موجود زنده بدانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زرین آذر عصر پنجشنبه در اولین نشست گیاهخواری،حقوق حیوانات، حفظ محیط زیست که به مناسبت ۲۰ شهریور روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات برگزار شد، اظهار کرد: با توسعه تکنولوژی دید انسان‌ها نسبت به حیوانات تغییر کرده و از آنها استفاده کاربردی می‌کنند.

وی به خشونت‌های آشکار و پنهان علیه حیوانات اشاره کرد و افزود: حیوانات تحت سلطه انسان‌ها قرار گرفته و دیگر آزادی از خود ندارند.

این متخصص گیاه‌خواری ادامه داد: ما انسان‌ها نباید خود را بهتر از حیوانات بدانیم چون آن‌ها قبل از ما بر روی زمین بوده‌اند و باید حقوق آنها را از محیط زیست محفوظ بداریم.

وی راه‌اندازی دامپروری‌های صنعتی را زمینه آزار و اذیت حیوانات دانست و ادامه داد: انسان‌ها نباید به دید کالا به حیوانات نگاه کنند و باید آنها را همچون گذشته موجود زنده بدانند.

زرین آذر اضافه کرد: وقتی ستمی به انسانی می‌بینیم متاثر می‌شویم و سعی داریم با این خشونت مقابله کنیم؛ اما از سوی دیگر حیوانات را سلاخی می‌کنیم و گوشت آنها را می‌خوریم و آن‌ها آزار و اذیت قرار می‌دهیم.

وی در خصوص ظلم‌های انسانی افزود: ما اگر می‌خواهیم در دنیایی بدون ظلم و ستم باشیم پس نباید به حیوانات ظلم کنیم و اگر ظلم می‌کنیم پس نباید انتظار ظلم ندیدن داشته باشیم.

متخصص قلب و کلیه در خصوص رفتار با حیوانات در طول تاریخ اظهار کرد: در قدیم با حیوانات زندگی می‌کردند و در کنار آن استفاده خود را نیز می‌بردند اما در حال حاضر به حیوانات فقط دید کاربردی دارند.

کد خبر 353308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.