طرح هایی برای تسهیل اشتغال و معیشت مردم داریم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به برگزاری نشست های کارگروه اشتغال در اصفهان، برنامه ها و طرح هایی برای تسهیل اشتغال و جلوگیری از توقف اجرای این طرح ها در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز (پنجشنبه) در بازدید از شرکت داروسازی فارابی اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه شورای اشتغال استانداری اصفهان و پیشرفت کاری در کارگروه اشتغال، گفت: موانع و روند تسهیل اشتغال با موضوع اشتغال روستایی، کارورزی، فراگیر و کارآموزی در این کارگروه بررسی شد تا بتوانیم تعهد دولت را در سال جاری اجرا کنیم.

وی با اشاره به مبحث تفویض اختیارات به مدیران استانی، افزود: با توجه به شرایطی که اصفهان دارد، برای طرح هایی با اعتبارات بالاتر از سقف ۶ میلیارد در  استان اصفهان، تائید استاندار را به عنوان تائیدیه کارگروه کشوری تلقی می کنیم که روند کار سرعت گیرد.

بندپی خاطر نشان کرد: مهم تر، رصد و پایش این طرح است که برای اولین بار به صورت کارگروه ملی، استانی و استفاده از سازمان های مردم نهاد انجام شد تا از بروز موانع و مشکلات جلوگیری شود و توقف پیدا نکند، چنین طرح هایی را به صورت مشاوره ای در ابعاد مختلف مورد هدایت فکری، مهارت آموزی و مسیر تداوم کار قرار داده ایم تا با شکست روبرو نشود.

کارخانه داروسازی فارابی در کشور موقعیت استراتژیک دارد

وی با اشاره به بازدید از شرکت داروسازی فارابی، گفت: داروسازی فارابی یکی از کارخانه های استراتژیک داروسازی در کشور است و در تولید آنتی بوتیک ها و گروه های مختلفی، سرآمد بوده و از استانداردهای کیفی و شرایط GMP برخوردار است و می تواند این کارخانه را برای رقابت در عرصه کیفیت داخل و صادرات به مزیت نسبی استاندارد برساند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرایط فیزیکی، تولیدی و مواد اولیه این کارخانه، این اطمینان را می دهد که شرایط برای تامین برخی اقلام دارویی مورد نیاز جامعه فراهم است. باید نگرانی مردم را از بابت اعمال تحریم ها و استکبار جهانی با تکیه بر نیروها و دانش تخصصی شرکت های دانش بنیان کاهش داده و ظرفیت داخلی را بالا ببریم.

محسنی بندپی با بیان اینکه دشمن به دنبال جنگ اقتصادی و روانی است و ما در گذشته توانستیم از شرایط سخت‌تر هم  عبور کنیم، ابراز امیدواری کرد: دولت در مسائل اساسی مانند خدمات سلامت، مواد اولیه و تجهیزات برای معیشت مردم نگاه ویژه داشته باسد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح ملی حمایت ازمعیشت عام و افراد خاص ، به دنبال حمایت به منظور ایجاد امنیت غذایی و اجتماعی برای اقشار ضعیف جامعه در نیمه دوم سال هستیم که امیدواریم اجرایی شود.

کد خبر 353291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.