۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کارآفرینان قرار گرفت

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از بهمن ماه ۹۶ تاکنون حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از ۳۳ هزار و ۵۲۵ طرح در اختیار کارآفرینان سراسر کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی بند پی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان افزود: این طرح ها برای رونق اقتصادی، افزایش تولید و حمایت از اشتغال فراگیر برای کارآفرینان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به طرح دیگری در راستای اشتغال فراگیر در کشور خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص مبالغ اختصاصی روز شنبه منعقد خواهد شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره طرح کارورزی و کارآموزی تصریح کرد: سامانه این طرح هفته آینده رونمایی خواهد شد که گامی موثر در راستای کارورزی، کارآموزی و اشتغال نیروهای تحصیل کرده ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ کارجویی و کاردوستی همچون دولت در استان اصفهان وجود دارد و در شرایط حساس و ویژه کنونی اگر بخواهیم با تحریم ها، توطئه و استکبار مقابله کنیم راهی جز برگزاری جلسات با حضور نمایندگان دولت، قوه مقننه و بخش خصوصی نخواهیم داشت.

محسنی بندپی اضافه کرد: این جلسات باید دارای خروجی هایی باشد که نشان دهد کارها با ضرورت عملیاتی و فعالیت ها مستمر شوند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی برای عبور از شرایط موجود گفت: دولت توان مدیریت اقتصادی در این شرایط را دارد اما سایر قوا نیز باید یار و مددکار دولت باشند.

به گفته وی از پایان سال ۹۳ تا زمستان ۹۶ بالغ بر سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد که در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و دولت برای ۷۰ درصد از این جمعیت اشتغال ایجاد کرد.

وی همچنین به طرح های مختلف دولت برای مقابله با فقر و تامین حداقلی معیشت مردم اشاره کرد و افزود : دولت برای اشتغال و کمک به معیشت عام و خاص مردم برنامه ریزی کرده است،

برای مثال مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در چند سال اخیر سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است و این میزان هر ساله نیز بیشتر می شود.

محسنی بندیی تصریح کرد : ۲۲ هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق تا پایان آبان امسال برای ۷۶۰ هزار نفر زیر پوشش اختصاص خواهد یافت.

وی طرح اشتغال روستایی را از جمله طرح های مهم ارزیابی و بیان کرد : هیچ زمانی مانند هم اکنون حجم طرح های اشتغال روستایی در این اندازه نبوده است و خوشبختانه پایش و رصد آن ها به خوبی انجام می شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همه بنگاه های اقتصادی مرتبط با بهزیستی تا پنج سال می توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند و این طرح در راستای حمایت از اشتغال و معضل بیکاری است.

وی همچنین تامین اجتماعی را سازمانی بر مبنای درآمد، هزینه ای دانست و گفت: این مجموعه باید بدون کمک از دولت ۴۲ میلیون نفر را زیر پوشش قرار دهد و ماهانه ۷۰ هزار میلیارد ریال برای مستمری بازنشستگان پرداخت کند و با طرح هایی مانند تهاتر، رضایتمندی طرف های همکار را حاصل کند.

محسنی بندپی اظهارداشت : تا پایان آذر ماه امسال بدهی این مجموعه به بخش خصوصی و دولتی صفر خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست استان اصفهان برای تفویض اختیار به این خطه تصریح کرد : هر طرحی در این استان توسط استانداری مورد تایید قرار گیرد نیازمند کارگروه های کشوری نخواهد بود و با آن به منزله یک مصوبه ملی برخورد خواهیم کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نوسانات ارز گفت: برخی از طرح هایی که به ارز وابسته اند باید مورد بازنگری قرار بگیرند تا شرایط مالی آن ها با وضعیت کنونی تطبیق داده شود.

وی تاکید کرد : این وزارتخانه قصد دارد سرمایه در گردش ها را افزایش دهد و کیفیت بخشی در فعالیت های خدماتی و درمانی از جمله برنامه های ما خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 353286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.