مصالح دپو شده شهروندان مشهدی بازگردانده می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقش دستگاه قضا در ممانعت از انجام تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرقانونی و خارج از ضابطه، به ویژه در مناطق کم‌برخودار و حاشیه‌ای شهر بسیار برجسته است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید سرزده از انبارهای اداره نظارت برساخت و سازها مناطق ۲، ۳ و ۴ شهرداری مشهد ضمن تشکر از دستگاه قضایی که در زمینه جلوگیری از تخلفات ساختمانی مدیریت شهری را کمک می‌کنند، اظهارکرد: نقش دستگاه قضا در ممانعت از انجام تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرقانونی و خارج از ضابطه، به ویژه در مناطق کم‌برخودار و حاشیه‌ای شهر بسیار برجسته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون همراهی و همکاری بسیاری خوبی میان دستگاه قضایی و مدیریت شهری وجود داشته و از تمامی فعالان این حوزه قدردانی می‌نمایم.

حیدری با اشاره به حجم اجناس و مصالح ساختمانی دپو شده در این انبارها، گفت: شهروندانی که اموالشان به دلیل تخلفات ساختمانی در اختیار شهرداری قرار گرفته، هرچه زودتر و در فرصت زمانی مشخص شده از سوی شهرداری برای بازپس‌گیری آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی از اموال نگهداری شده در انبارها متعلق به سالهای ۹۲ و ۹۳ بوده و این در حالیست که طبق قانون شهرداری موظف است تنها ۹ ماه از این اقلام نگهداری کند و سپس با هماهنگی دادستانی و دستگاه قضایی نسبت به برگزاری مزایده اقدام نماید.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری برای رعایت حال شهروندان و مماشات با آنها چندسال این اجناس و مصالح را نگهداری کرده است، تصریح کرد: طبق قانون شهرداری صرفا هزینه نگهداری این کالاها را پس از برگزاری مزایده دریافت میکند و این درحالی بوده که این امر سبب تحمیل هزینه‌های حاشیه‌ای بسیاری به مدیریت شهری می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق باید با فوریت برای ساماندهی شرایط موجود تلاش و به نکات ایمنی و پدافندی در انبارها توجه کنند، افزود: کالاهای انبار شده به عنوان امانت در اختیار شهرداری هستند و باید از آنها حراست شود تا حین مسیر انتقال و جابجایی و نگهداری دچار خسارت نشوند.

رییس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری برای نظارت دقیق بر فرآیند جمع‌آوری، دپو و تحویل مجدد اموال انبارشده باید اقدام جدی و سازوکاری مشخص و شفافی تبیین کند تا حقی از شهروندان تضییع نشود؛ حوزه نظارتی شورای شهر این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا به نحو مطلوب اجرایی شود.

کد خبر 353266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.