ورود تاکسی‌های زرد به چرخه حمل و نقل اینترنتی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: ظرف ماه های آینده ورود تاکسی‌های زرد در قالب تاکسی اینترنتی آغاز می‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد ورود تاکسی های زرد به چرخه خدمت رسانی اینترنتی اظهار کرد: میزان جذب سفر تاکسی‌های پلاک (ت) یا همان تاکسی های زرد رنگ به دلایل مختلف از جمله حضور خودروهای شخصی اینترنتی در قالب اپلیکیشن‌های حمل و نقل، توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی و قطار شهری و همچنین استفاده روز افزون شهروندان از خودروهای شخصی به صورت تک سرنشین در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی افزود: امروز بزرگترین مشکل در این مورد، وجود خودروهای شخصی اینترنتی است که بدون هیچ گونه نظارت قانونی و برخلاف قوانین فعالیت می‌کنند و بسیاری از کلان شهرها درگیر این چالش هستند که باید تاکسی های زرد به سمت این مسیر و روش‌های اینترنتی گام بردارند و در گام بعدی حمل مسافر به صورت دربستی انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان درخصوص ورود تاکسی‌های زرد به چرخه حمل و نقل اینترنتی گفت: کار مطالعاتی ورود تاکسی‌های زرد در قالب تاکسی های اینترنتی آغاز شده است و ظرف ماه‌های آینده پیاده سازی آن آغاز می‌شود، ضمن اینکه با روش‌های مختلف قانونی سعی شده است با تحت نظارت قرار دادن مسافربران شخصی اینترنتی میزان حضور آنان کمتر یا نسبت به تعیین تکلیف نظارت آنان اقدام شود.

منوچهری ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در مراکز علمی و آماری حمل و نقل و ترافیک شهرها، روند ریزش خودروهای مسافربر شخصی آغاز شده است و این روند به دلایل مختلف از جمله به صرفه نبودن هزینه دریافت نرخ سفر مسافر برای راننده و دلایل و موانع قانونی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای ورود تاکسی های زرد به سهم بازار حمل و نقل و در فضای مجازی همکاری همزمان بخش خصوصی، رانندگان تاکسی، دستگاه های همکار از جمله قوه قضاییه، شهرداری و در نهایت شهروندان نیاز است، گفت: شهرداری‌ها از جمله حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان در این مورد فعالیت خود را شروع کرده، البته بدون همکاری بخش‌های یاد شده امکان اجرای طرح های این چنین با مشکل روبه رو خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به ورود مدیریت شهری به حوزه حمل و نقل به خصوص تاکسیرانی یادآور شد: مدیریت شهری جدید در حوزه حمل و نقل در رفع مشکل و چالش‌های اخیر جدی است و قصد ندارد انباشت مشکلات را به مدیران بعدی شهری واگذار کند و قشر عظیم و صبور تاکسیران را تنها بگذارد.

وی در خصوص افزایش نرخ تاکسی و خدمت رسانی ناوگان تحت پوشش سازمان تاکسیرانی افزود: تغییر نرخ کرایه تاکسی در سطح کلان شهر اصفهان مانند بسیاری از کلان شهرها به دلیل وجود برخی شرایط و دلایل منطقی و با نظر بسیاری از رانندگان تغییر پیدا نکرده است که به نظر می رسد در شرایط فعلی بهترین تصمیم است و در صورتی که رانندگان حوزه حمل و نقل، اعضاء شورای شهر نسبت به تغییر آن احساس نیاز کنند، حتماً در این خصوص اقدام خواهد شد.

 منوچهری به فعالیت شورای مشورتی رانندگان اشاره و تصریح کرد: شورای مشورتی در یک انتخابات سالم و رقابتی از میان خود رانندگان تاکسی برگزیده شده‌اند که در تصمیمات مهم و کلان شهری، ناوگان تاکسیرانی از نظرات افراد استفاده می کند.

 به گزارش ایمنا، شهروندان و رانندگان می‌توانند پیشنهادات و انتقادات خود از عملکرد سازمان، شرکت‌های حمل ونقل درون شهری، آژانس ها و سرویس مدارس را از طریق فضای مجازی به آدرس @TAxikhabar تاکسی خبر روابط عمومی سازمان وتلفن گویای سازمان به شماره ۳۵۶۸۸۱۰۰ درمیان بگذارند.

کد خبر 353246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.