اضافه ساخت مازاد بر پروانه بیشترین تخلف ساخت و ساز در اصفهان

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: بیشترین تخلفات ساخت و ساز در چهار ماه نخستا در کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل کاربری، احداث بالکن مازاد بر پروانه، کسری پارکینگ و احداث بنای بدون پروانه بوده است.

غلامعلی فیض اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری در کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان دو هزار و ۴۳۹ فقره رأی در خصوص پرونده‌ها صادر شده که شامل ۶۵۷ رأی برائت، ۳۸۶ رأی تخریب، ۴۳۸ رأی تخریب در زمان بازسازی و ۳۷ رأی تعطیلی بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۱ هزار و ۳۵۳ رأی جریمه و دو رأی رفع مشرفیت نیز صادر شده است، افزود: اگر برای پرونده ای در کمیسیون ماده صد رأی مبنی بر جریمه صادر شده باشد و مالک توان پرداخت آن را به صورت یکجا نداشته باشد، مالک می تواند به شهرداری منطقه مراجعه و در شهرداری با توافقی که با شهرداری خواهد داشت، آن را به صورت تقسیطی پرداخت کند.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: بخش‌نامه‌ای در این راستا از سوی وزیر کشور صادر شده که شهرداری‌ها می‌توانند جرایم ماده صد را تقسیط کنند، اما نمی‌توانند به دلیل تقسیط، مبلغ جرایم را کم یا زیاد کنند.

فیض الهی تاکید کرد: اگر مالک ساختمان از پرداخت جریمه امتناع کند، شهرداری منطقه می‌تواند پرونده را به کمیسیون ماده صد ارجاع داده تا به دلیل عدم پرداخت جریمه، حکم تخریب صادر شود.

کد خبر 353201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.