انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ۲ شهر به ذوب آهن اصفهان

معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان از امضای توافقنامه واگذاری بهره­ برداری تجاری تا حجم تجمعی ۱۲۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه فولادشهر و ایمانشهر برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور به شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، مهدی نصرآزادانی در حاشیه مراسم امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت آب و فاضلاب با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو در وزارت نیرو، اظهار کرد: قرارداد احداث و بهره برداری از تاسیسات خط انتقال پساب، تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر و ایمانشهر به شرکت ذوب آهن اصفهان واگذار می شود.

وی افزود: همچنین پساب تصفیه شده به مدت ۲۰ سال از زمان شروع بهره برداری به‌منظور مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز به این شرکت ارائه می شود.

نصرآزادانی تصریح کرد: تحویل پساب با مشخصات کیفی مطابق با مصارف کشاورزی و آبیاری استانداردهای خروجی فاضلاب سازمان محیط زیست می‌باشد و به‌منظور مصارف صنعتی می‌بایست در تصفیه‌خانه‌ای که به این منظور احداث می شود، تصفیه گردد.

معاون برنامه ریزی وتوسعه ذوب آهن اصفهان گفت: مطابق با مفاد این قرارداد شرکت سهامی ذوب آهن به‌عنوان سرمایه گذار برای تکمیل شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای فولادشهر و ایمانشهر سرمایه‌گذاری می‌نماید.

 وی افزود: درمقابل شرکت آبفا حق بهره­برداری از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرهای یاد شده از تاریخ شروع بهره­برداری تجاری تا حجم تجمعی  ۱۲۵ میلیون متر مکعب و برای دوره زمانی ۲۰ سال را به شرکت ذوب آهن واگذار می‌نماید .

نصرآزادانی اضافه کرد: این قرارداد در قالب بیع متقابل در ازای واگذاری بخشی ازپساب حاصله و سرمایه گذاری اولیه معادل  ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 353187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.