پیش‌بینی احداث ۵۰ بوستان در بودجه سال ۹۷ شهرداری مشهد

عضو هیئت رییسه شورای شهر مشهد از پیش‌بینی احداث حدود ۵۰ پارک در بودجه امسال شهرداری مشهد خبرداد و گفت: توسعه و آبادانی شهر، بویژه در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار یکی از دغدغه های شورای پنجم شهر مشهد است.

به گزارش ایمنا، مراسم افتتاح همزمان فاز چهار بوستان بهار و پنج بوستان در منطقه سه شهرداری مشهد با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورا، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهری برگزار شد.

محمدحسین ودیعی، عضو هیئت رییسه شورای شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه داشتن شهری آباد، آزاد و بانشاط بعنوان یکی از اصلی‌ترین شعارهای شورای پنجم شهر مشهد بوده است، اظهارکرد: از جمله جنبه های مختلف ایجاد نشاط و آبادانی در شهرها و بویژه کلانشهرها، فضاهای سبز و پارک‌ها هستند.

وی با اشاره به کارکردهای مختلف فضاهای سبز شهری از جمله افزایش روحیه شادابی، گسترش تعاملات اجتماعی و ...، گفت: به همین منظور در لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری، نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و بخش عمده ای از بودجه حوزه خدمات شهری در حوزه عمران به توسعه پارکها و فضای سبز اختصاص یافته است.

ودیعی از پیش‌بینی حدود ۵۰ پارک در بودجه امسال خبرداد و افزود: پیرو همین موضوع، امروز شاهد بهره‌برداری از ۵ بوستان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هستیم.

وی توسعه و آبادانی شهر، بویژه در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار را یکی از دغدغه های شورای پنجم شهر مشهد عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و لذا توسعه عدالت محور و متوازن شهری را در دستورکار خود قرار داده است.

 عضو هیئت رییسه شورای شهر مشهد در ادامه صحبت های خود به علل اهمیت والای توجه ویژه مناطق کم‌برخوردار پرداخت و اظهارکرد: بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌های ما در این مناطق تجلی پیدا می‌کند و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در سخنی گهربار می‌فرمایند که یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد.

ودیعی با بیان اینکه برای مناطق پیرامونی و کمبرخوردار شهر مشهد چندین ردیف بودجهای دیده شده که یکی از آنها در بودجه متمرکز حوزه معاونت خدمات شهری است، تصریح کرد: در این ردیف موضوع توسعه فضاهای سبز، فضاهای تفریحی و فرهنگی و ورزشی مورد توجه قرار گرفته است؛ علاوه‌برآن، از بودجه ملی نیز برای کمک به بهسازی و بازسازی حاشیه شهر و بافت های فرسوده استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم شهر مشهد برعهد و پیمان خود با شهروندان محکم ایستاده است، افزود: روزبه‌روز برای توسعه یافتگی مناطق حاشیه شهر تلاش خواهیم کرد و امیدواریم با کمک تمامی مدیران شهری، مدیران کلان، نمایندگان محترم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی بتوانیم در این راستا گام های بلندتری برداریم

کد خبر 353169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.