کلینیک سواد رسانه‌ای در فرهنگسرای رسانه دایر می‌شود

«کلینیک سواد رسانه ای» به همت فرهنگسرای رسانه وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اجرا می شود.

مدیر فرهنگسرای رسانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ارائه مشاوره در خصوص موضوعات مختلفی مانند امور تحصیلی، ازدواج، طلاق، دوست یابی، تعامل و برقراری روابط اجتماعی و ... در مراکز و فرهنگسرای مختلف شهرداری اصفهان در حال انجام است و د ر هر مرکز بر اساس نوع مسئولیت و رسالت آن به مخاطبان در رده های گوناگون سنی ارائه می شود.

فاطمه شفیعی افزود: فرهنگسرای رسانه نیز به عنوان یکی از متولیان حوزه رسانه، رسالت مهمی برای فرهنگ سازی در زمینه استفاده مناسب و سالم از رسانه دارد و با همین هدف نیز کلینیک سواد رسانه ای را به راه انداخته است.

وی تصریح کرد: در این کلینیک تمامی موضوعات مرتبط با فضاهای رسانه ای و به ویژه فضاهای مجازی مورد بررسی قرار می گیرد. این بررسی شامل ارائه آموزش و مشاوره های فردی و گروهی است که بر اساس نیاز و تقاضای مخاطبان طبقه بندی می شود.

وی ادامه داد: نحوه استفاده، آسیب شناسی، ذکر عیوب و مزایا درباره انواع رسانه ها از بخش های مهم این طرح  است. همچنین ارتقای سطح سواد اطلاعاتی مخاطبان و کمک به آنها در شناسایی بهترین اخبار و منابع خبری و معرفی روش های شناسایی اخبار و اطلاعات کذب و نادرست نیز بخش دیگری از این طرح است.

مدیر فرهنگسرای رسانه با بیان اینکه این طرح با حضور بهترین اساتید و مدرسان شهر اصفهان برگزار می شود، گفت: برای برگزاری چنین برنامه هایی معمولا از اساتید دیگر شهرها دعوت می شود، اما طرح کلینیک سواد رسانه ای با حضور اساتید و مدرسان مجرب و متخصص شهر اصفهان برگزار می شود تا از ظرفیت های قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد بهترین استفاده را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک سواد رسانه ای همزمان با دیگر کارگاه ها و کلاس های مشاوره در دیگر مراکز و فرهنگسراها، ۲۰ تا ۳۰ هر ماه در محل فرهنگسرای رسانه برگزار می شود که علاقمندان می توانند برای ثبت نام به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

کد خبر 353124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا محمدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    0 0
    با سلام و تشکر از زحمات عزیزان در خبرگزاری ایمنا- در دوره جدید فرهنگسرای رسانه در حوزه فعالیتهای آموزشی و اجرایی در خصوص خبرنگاران و همچنین ارتباط با ادارات فعالیتهای خوبی صورت گرفته است