۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
عابران عزیز، آرام راه بروید!

در یکی از فستیوال‌های هنرهای معاصر در شهر روان فرانسه(Rouen) برای عابرانی که با سرعتی بیش از ۳ کیلومتر در ساعت راه می‌روند فلشی زده می‌شود!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متناسب با استقبال هنرمندان وهنردوستان درهر شهر و کشوری سالانه فستیوال‌ها و نمایشگاه‌هایی از هنرهای معاصر بر پا می‌شود.حال هنر معاصر چیست و چه ویژگی هایی را شامل می‌شود؟ 

هنر معاصر، دستاوردی است که از  نیمه دوم قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم پا به عرصه گذاشت. این هنر شامل ترکیبی از سبک‌ها و مفاهیم متفاوت است به طوری که فراتر از مرزها و مفاهیمِ محدود و تعریف شده، می‌توان آن را تفسیر کرد. در واقع آثار تولید شده پیام آور هیچ گونه ایدئولوژی و یا  باید و نبایدی نیستند و برداشت آزاد از ویژگی های اصلی این نوع از هنر می‌باشد.

در طول تاریخ و در بین هنرمندان، کشور فرانسه به عنوان مهد فرهنگ و هنر شناخته می‌شود که هنرهای تجسمی و بصری آن از شهرت بالایی برخوردار هستند. برای مثال کلیسای جامع شارتر در سبک گوتیک، تابلوهای نقاشی "مناظر شبانه" ژرژ دولا تور و "نیلوفرهای آبی" مونه همگی از توجه جهانی برخوردار هستند. سالانه در شهر روان فرانسه (Rouen) فستیوالی از هنرهای معاصر با نام Rouen impressionnée برگزار می‌شود که طی آن اثرات مختلفی از هنرمندان در سطح شهر برای هنر دوستان عرضه می‌شود.

یکی از آثار هنری جالب در این فستیوال دوربینی است که برای بعضی از عابران پیاده فلش میزند. درواقع این دوربین برای عابرانی که با سرعتی بیشتر از ۳ کیلومتر در ساعت راه میروند فلش میزند! تقریبا تمام افراد با دیدن این فلش تعجب می‌کنند و حتی بعضی از آنها گمان می‌کنند که جریمه شده اند! اما زمانی که به دوربین نزدیک می‌شوند تابلویی را می‌بینند که بر روی آن نوشته شده:

"عابران عزیز، آرام راه بروید! زمانی که شما با سرعتی بیش از ۳ کیلومتر در ساعت راه می‌روید، زمان کافی برای مشاهده آثار هنری در سطح شهر را ندارید!"​

این دوربین خود به عنوان یک اثر هنری و به مدت ۲ ماه، در طول مدت برگزاری فستیوال Roun impressionnée به عنوان یک حرکت فرهنگی و با هدف تشویق مردم به مشاهده آثار هنری هنرمندان در خیابان نصب شده بود.

کد خبر 353123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    2 0
    در سطح شهر اصفهان هم ما آثار هنری فاخری داریم اما کاش از روشی مثل این دوربین استفاده میشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند. ممنون از خبرهای به روزتون
  • خسرو IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    1 0
    چه جالب!
  • سیما IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    1 0
    چه جالب