به دلیل کم آبی، زمین تمرین نداریم اما تلاش ما پایان ندارد

ملی پوش سافت بال ایران گفت: زمین هایی که در آن ها تمرین می کردیم به خاطر کم آبی دچار مشکل شدند و دیگر نتوانستند آن ها را در اختیار ما قرار دهند. با همه این شرایط تلاش ما پایان ندارد و هر جایی که بتوانیم تمرین می کنیم تا برای حضور در مسابقات کشوری آمادگی لازم را داشته باشیم.

زهرا عباسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: یازده سال است که سافت بال را کار می کنم و برای چهارسال در اردوهای انتخابی تیم ملی حضور داشتم و در حال حاضر عضو تیم ملی سافت بال ایران هستم. همواره تلاش کردم که در این رشته بهترین باشم و در سال هایی که در اردوهای ملی حضور داشتم سعی کردم تجربه مناسب برای قراگرفتن در بین بازیکنان نهایی تیم ملی را بدست آورم.

وی در مورد مشکلات ورزش سافت بال اظهار کرد: مهم ترین مشکل سافت بال ایران تامین زمین است زیرا سافت بال در زمین چمن بازی می شود و به دلیل این که بانوان در این رشته فعال هستند، باید زمین چمن محصور شده باشد. تعداد زمین های مناسب با فعالیت بانوان سافتبال  در اصفهان کم است و آن هایی هم که وجود دارد در اختیار بانوان قرار داده نمی شود. ضمن اینکه اگر هم به بانوان اجازه داده شود، با هزینه های بسیار زیادی است که تامین آن برای دختران سافت بال کار کشورمان بسیار مشکل است.

ملی پوش اصفهانی سافتبال افزود: دومین مشکل ما وسایل و تجهیزات بازی سافتبال است که هزینه های گزافی دارد، اگر از طریق دولت این وسایل به کشور وارد شوند شرایط راحت تر می شود ولی با این حال دولت در این مورد هنوز اقدامی صورت نداده است.

عباسی در خصوص مسابقات پیش رو برای تیم ملی سافتبال خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن بودجه تیم ملی به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام نشد، برای این مسابقات اردوهای انتخابی زیادی برگزار شد و یک مربی ایتالیایی نیز با تیم ملی تمرین می کرد اما فدراسیون به طور ناگهانی اعلام کرد که بودجه ای برای حضور در این رقابت ها به ما اختصاص نمی دهد.

وی ادامه داد: حتی نامه هایی که بازیکنان ما در این مورد به کمیته ملی المپیک فرستادند نیز بدون جواب باقی ماند. در خصوص آینده هم باید بگویم اطلاعاتی نسبت به بازی های پیش رو نداریم که یکی از دلایل این اتفاق، معلوم نبودن شرایط تیم ملی است.

بازیکن تیم ملی سافتبال ایران تاکید کرد: بازیکنان سافت بال تیم اصفهان به تمامی ارگان های مربوطه برای حمایت مراجعه کرده اند و حتی به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزش شهرداری که مسئولین آن وظیفه ای در قبال ما ندارند هم سر زدیم که همکاری های خیلی خوبی با سافت بال داشتند. تقریبا تمامی زمین هایی که برای سافت بال در اختیار داشتیم توسط این سازمان هماهنگ می شد اما به دلیل شرایط کم آبی، زمین تمرین دچار مشکل شد و دیگر نمی توانستند زمین را در اختیار ما قرار دهند.

عباسی اضافه کرد: زمین های اداره ورزش و جوانان هم مکان های مناسبی ندارند، موقعیت آن ها در بیرون از شهر است و دختران تیم سافتبال اصفهان به امنیت مناسبی نیاز دارند. با همه این شرایط تلاش ما پایان ندارد و هر جایی که بتوانیم تمرین می کنیم تا برای حضور در مسابقات کشوری آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط لیگ سافتبال تصریح کرد: در سال جاری، قطعا لیگ برتر سافت بال ایران برگزار خواهد شد اما به دلیل شرایط آب و هوایی و همینطور مشخص نبودن شهر میزبان، زمان آن ها دقیقا مشخص نیست اما احتمالا لیگ منطقه جنوب که اصفهان هم در آن حاضر خواهد بود در مهرماه برگزار می شود. پس از اتمام مرحله اول، دو تیم برتر مناطق جنوب و شمال کشور در مقابل هم قرار خواهند تا در مرحاه نیمه نهایی با یکدیگر رقابت کنند و در نهایت قهرمان مشخص شود.

ملی پوش اصفهانی سافتبال افزود: اصفهان در سال های اخیر، یکی از مقام های دوم و سوم را در اختیار داشته، بازیکنان فقط با نگه داشتن آمادگی جسمانیشان، شرایط خود را برای بازی حفظ می کنند ولی برای رسیدن به عناوین بالا در لیگ برتر، باید تمرینات تکنیکی و تاکتیکی داشته باشیم چرا که سافت بال پرقانونترین ورزش دنیاست و چندین استراتژی مختلف دارد که باید در تمرینات به صورت متداوم مرور شوند.

کد خبر 353107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.