کشف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده/کلاهبرداری با ترفند فروش دمنوش

کشف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای احتکار شده، واژگونی سواری تیبا با یک کشته و یک مجروح، کشف ۲۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه، فریب کاربران فضای مجازی با شگرد تبلیغات دارو و دم‌نوش لاغری و کشف انبار آهن‌آلات احتکار شده در خمینی‌شهر از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در پی کمبود لوازم یدکی خودروهای سنگین در بازار که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای رانندگان این خودروها شده است با پیگیری های ویژه ای که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان صورت گرفت، روز گذشته طی عملیاتی ضربتی ۲ انبار احتکار کالا در حاشیه شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفت که در یکی از این انبارها محموله لوازم یدکی و در دیگری لوازم خودروهای سنگین دپو شده بود.

وی افزود: در بازرسی انجام شده از انبارها، ۸۰۷ عدد جعبه میل لنگ و سوپاپ، ۲۲ پالت لنت، هزار و ۵۰۰ واحد روغن موتور اعم از قوطی ۴ لیتری و سطل مخصوص خودرو های سنگین، ۴۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی، ۸۸۳ کیسه نخ ریسندگی و ۱۶ هزار کارتن لوازم خانگی شامل بخارشور، چرخ گوشت، جارو شارژی، قیچی و ... به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ یک از این کالاهای دپو شده در این انبارها به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام نشده و به همین دلیل جرم احتکار آنها محرز است، گفت: مالکان این کالاها ۸ نفر هستند که همگی شناسایی و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان ادامه داد: تحقیقات حاکی از آن است که متخلفان، کالاهای مذکور را سال گذشته با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ و ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری کرده اما از توزیع آنها در بازار خودداری کردند و این درحالی است که کامیون داران زیادی از گرانی و نبود لوازم یدکی خودروهای خود گله و شکایت دارند.

واژگونی سواری تیبا با یک کشته و یک مجروح در اصفهان

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری تیبا در محور "اردستان-بادرود" ، بلافاصله مأموران پلیس راه "اردستان" به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و دیگر سرنشین این خودرو نیز به‌شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی گفت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است .

کشف ۲۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در ۲۴ ساعت گذشته

سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت وسایل نقلیله در شهر اصفهان ، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود :طرح مقابله با سارقان خودرو و راه اندازی گشت های هدفمند طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد که به حمد الله ۲۰دستگاه و ۵ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف شد .

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت ها می توانند کمک شایانی در وقوع این بزه انجام دهند اضافه کرد : مجهز کزدن به قفل پدال ، قفل فرمان و سیستم های دزدگیر میتواند در به اختلال انداختن وقوع این نوع سرقت ها کمک زیادی به پلیس کنند.

فریب کاربران فضای مجازی با شگرد تبلیغات دارو و دم‌نوش لاغری

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی به علت استقبال عمومی، ارائه ابزارها و امکانات رایگان و جدید، زمینه را برای سوءاستفاده مجرمان فراهم کرده است، دریکی از جدیدترین شگردهای سودجویانه، این افراد به دنبال ترغیب کاربران به بازدید از کانال یا گروه خود هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاه‌برداران با استفاده از عناوینی همچون کاهش وزن و داشتن وزنی دلخواه و مناسب، سعی می‌کنند کاربران فضای مجازی و بخصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند، افزود : در این روش، کاربران بدون اطلاع خانواده و برای داشتن وزنی ایده آل، فریب این افراد را خورده و از این افراد مشاوره و راهنمایی و حتی نسخه‌های پزشکی که مورد تائید پزشکان متخصص نیست دریافت می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متأسفانه برخی از کاربران فضای مجازی بدون اطلاع والدین خود با این افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته‌های آنان را انجام می‌دهند یعنی تصاویری از خود برای مجرمان سایبری ارسال کرده و منتظر دریافت نسخه پزشکی هستند.

مرتضوی ادامه داد: به‌محض دریافت تصاویر از سوی مجرم، پیام‌هایی تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی قربانی در فضای مجازی برای وی ارسال می‌شود و از او درخواست واریز مبالغی هنگفت رادارند.

کشف انبار آهن‌آلات احتکار شده در خمینی‌شهر

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی اقدام به احتکار آهن‌آلات و پروفیل کرده است ، بررسی موضوع در دستور کار مأموران امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود:پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی شد که مقدار ۷۰ تن انواع آهن‌آلات احتکار شده کشف شد .

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت : ارزش آهن‌آلات احتکار شده توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال اعلام‌شده است .

دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت چندین شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند، سارق را شناسایی و دستگیر کنند که متهم در بازجویی های پلیس به چندین  فقره سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

کد خبر 353081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.