پویش مردمی "لبخند مهر" آغاز به کار کرد

پویش مردمی "لبخند مهر" به منظور تأمین نوشت افزار دانش آموزان کم برخوردار کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا، جلسه معرفی و آغاز به کار پویش مردمی" لبخند مهر" به منظور تأمین نوشت افزار دانش آموزان کم برخوردار مقطع ابتدایی سراسر کشور در سالن اجتماعات ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

پهبد پورشبانان، جانشین رییس سازمان بهزیستی کشور دراین جلسه با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یکی از  مهمترین پشتوانه ها برای اکثر نهادهاست، گفت:سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین نهاد متولی حوزه اجتماعی در کشور،همواره نیازمند اعتماد عمومی بوده است .هر چقدر عملکرد بهزیستی شفاف تر،دقیق تر و بر اساس نیاز جامعه هدف  صورت بگیرد؛ شاهد افزایش این سرمایه و اعتماد عمومی هستیم و در برنامه های مختلف سازمانی نیز با تکیه بر  این اعتماد و ایفای نقش عموم مردم در قالب مسئولیت اجتماعی، کمک های ارزشمندی دریافت کرده ایم.

وی همچنین گواه این موضوع را  مشارکت مردمی در فعالیت‌های بهنگام و ثمر بخش سازمان بهزیستی در زلزله استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه سازمان بهزیستی از نهادهایی بوده است که فعالیت آن در زلزله  اخیر رضایت ۱۰۰ درصدی استاندار کرمانشاه را جلب کرده است.

 پور شبانان در خصوص روش اجرای این طرح گفت: جامعه هدف این پویش؛ نونهالان مقطع ابتدایی سراسر کشور هستند که توسط آموزش و پرورش استان شناسایی و معرفی می‌شوند و در تعامل با اداره کل بهزیستی استان‌ها در سراسر کشور، کمک‌های نقدی به هردانش آموز مبلغ یک میلیون ریال و کمک‌های غیرنقدی نیز به صورت بسته‌بندی‌های یک نفره میان آنان توزیع می‌شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا در صورت مشارکت مردم  این پویش  را در فصول و مناسبت‌های مختلف ادامه دهد و برای تهیه پوشاک گرم، پوشاک سال نو و... برای دانش آموزان و دیگر آحاد جامعه فعالیت کند.همچنین  امیدواریم از این پویش سربلند بیرون بیاییم و همه دانش آموزان را به شایستگی و با دلهایی مملو از امید، به کلاس های درس رهسپار کنیم.

روش‌های متنوع دریافت کمک در پویش "لبخند مهر"

همچنین محمد علی کوزه گر، رییس مرکز مشارکت های مردمی و توانمند سازی بهزیستی نیز با اشاره به آغاز فصل مدارس و لزوم توجه به نونهالان و دانش آموزان مناطق کم برخوردارگفت: برخی از زمان ها  مثل شروع سال نو و  آغاز فصل مدارس،با مهر و گذشت و ایثار عجین شده است وهمانگونه که به فکر نو کردن لباس و وسایل فرزندان خودمان هستیم؛لازم است به فکر دیگران نیز باشیم و آنها را همچون فرزند خود بدانیم.

وی با اشاره به اینکه" پویش "لبخندمهر" برای دومین سال متوالی برپا می شود؛افزود:در سال گذشته از این محل مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کالای نوشت افزار جمع آوری  وتحویل داده شد.

کوزه گر آغاز این طرح را از روز ۱۹ شهریور  ماه اعلام کرد و افزود: امسال روش های متنوعی برای جلب مشارکت ها در این پویش طراحی شده است. نرم افزارهای آپ و  سکه،شماره گیری#۳۰۰*۷۳۳* و همچنین شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت به منظور دریافت کمک های نقدی و پایگاه های مستقر در ادارات و مراکز سازمان بهزیستی برای دریافت کمک های غیر نقدی پیش بینی شده است.

وی افزود: در پایان این طرح مستندات و گزارش ها از مبالغ و اقلام جمع آوری شده تهیه  می شود و به صورت شفاف و مستند در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

کد خبر 353078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.