درهای سنگی تیران؛ نماد جشنواره انگور

تیران-سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون گفت: درهای سنگی تیران به عنوان یک نماد در جشنواره انگور معرفی شده است.

محسن مظاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به ثبت ملی درهای سنگی و چارچوب های آن در فهرست آثار تاریخی کشور اظهار کرد: درهای سنگی باغ های تیران دارای قابلیت های خاصی است که با انجام فعالیت های مطالعاتی این آثار تاریخی به ثبت رسید.

وی افزود: هزار و ۴۰۰ درسنگی در تیران شناسایی و شناسنامه دار شد که ثبت تاریخی آن ها بستر مناسبی برای حفظ و جلوگیری از تخریب این آثار ماندگار تاریخی است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه در جشنواره انگور و ساخت المان شهری درهای سنگی مورد توجه قرار گرفته، خاطرنشان کرد: درهای سنگی تیران به عنوان یک نماد در جشنواره انگور معرفی شده است.

وی ادامه داد: درهای سنگی باغ های تیران و کوچه باغ های تاریخی با دیوارهای گلی فرصتی برای جذب گردشگر به این منطقه شده و فعالان و دوستداران میراث فرهنگی این شهرستان به دنبال ایجاد بستر برای بازدید گردشگران از این آثار فاخر تاریخی هستند.

مظاهری با بیان اینکه برگزاری جشنواره انگور علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی به معرفی منطقه نیز پرداخته است، تصریح کرد: علاوه بر ۲۸ اثر تاریخی، قلعه تاریخی قمیشلو به عنوان یک اثر بین المللی که تاکنون کمتر مورد توجه قرار داشت در جشنواره انگور به عنوان یک رخداد فرهنگی این قابلیت ها معرفی شده اند.

وی تداوم چنین برنامه هایی را نیازمند مشارکت دستگاه های اداری و سازمان های مردم نهاد دانست و یادآورشد: برای معرفی آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهرستان نیازمند برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان و برنامه هایی مانند نوروزگاه در مرکز استان هستیم.

کد خبر 353071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.