رزمایش جدید آمریکا، پاسخی به تهدید «بستن تنگه هرمز» است

نماینده پیشین ایران در مقر اروپایی سازمان ملل گفت: آمریکا می کوشد با رزمایش خود نشان دهد که اگر ایران با مین گذاری تنگه هرمز را ببندد، آمریکا و انگلیس در کوتاه ترین مدت منطقه را پاکسازی خواهند کرد.

علی خرم در مورد ورود جنگنده‌های رادار گریز اف- ۳۵ برای نخستین بار به حوزه خلیج فارس و رزمایش مشترک آمریکا و انگلیس با هدف «تمرین مین روبی» در این منطقه، به خبرنگار ایمنا گفت:  همه کشورها می توانند رزمایش داشته باشند به ویژه زمانی که احساس خطر کنند، وقتی که دولت آمریکا ایران را تهدید به تحریم نفتی کرد و رییس جمهور ایران در پاسخ اعلام کرد که تنگه هرمز را می بندد، چنین مسائلی سبب نگرانی جامعه جهانی شد.

وی اظهار کرد: بستن تنگه هرمز یکی از راه‌های پیشنهادی رییس جمهوری بود که البته برخی نظامیان کشور به این موضوع دامن زدند، پس قطعاً برای جامعه جهانی این نگرانی پیش آمده است که اگر اوضاع ایران سخت شود، ممکن است تنگه هرمز را ببندد، بنابراین باید مواظب آثار و تبعات گفته هایمان باشیم.

خرم افزود : دونالد ترامپ  شخصیتی غیرقابل پیش بینی است، وی برای صلح جهانی، امنیت و آسایش مردم ایران و یا سوریه  ارزشی قائل نیست، ترامپ فقط به اهداف خود فکر می کند و هدفش تهدید ایران وسوریه است.

پیام رزمایش آمریکا برای ایران

این تحلیل‌گر مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: ترامپ هم اهل تهدید و هم اهل اجرا و عمل است، اما با وجود چنین ویژگی‌هایی قصد حمله به ایران را ندارد، هر چند ممکن است دولت هایی چون عربستان سعودی، سایر کشورها و نیز رژیم صهیونیستی در جاهایی کاری انجام دهند که پای آمریکا به درگیری با ایران باز شود در این صورت ناخواسته آمریکا به جنگ علیه ایران روی خواهد آورد. این اتفاق ممکن است در خلیج فارس یا هرجایی  بیفتد، اما ایران خواهان هیچ گونه درگیری نظامی با آمریکا نیست.

خرم تاکید کرد: بنابراین باید مواظب باشیم شرایطی را به وجود نیاوریم که آمریکا خواسته یا ناخواسته با ایران وارد درگیری شود یا از طریق جنگ با ایران بخواهد برمشکلات خود سرپوش بگذارد.

خرم افزود: رزمایش جدید آمریکا در خلیج فارس پاسخ آنها به تهدید ایران است که گفته بود قصد دارد تنگه هرمز را ببندد؛ چرا که یکی از راه های ایران برای بستن تنگه هرمز «مین گذاری» است و  آمریکا می کوشد با این رزمایش نشان دهد که اگر چنین اقدامی از سوی ایران انجام بگیرد، آمریکا و انگلیس در کوتاه ترین مدت منطقه راپاکسازی خواهند کرد و در فاصله چند روز آبراهه بین المللی خلیج فارس و تنگه هرمز از لوث مین های کاشته شده پاک خواهد شد.

کد خبر 353056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 2
    اولا که تنها راه ایران برای بستن تنگه هرمز مین گذاری نیست... موشک و قایق و... هم داره ثانیا یه جوری گفتند آمریکا و انگلیس تنگه هرمز را از "لوث" مین ها پاک میکنند که انگار مین ها مال دشمن اجنبی هست بعدشم شما نماینده آمریکا بودی یا ایران که این طور داری دل ملت رو خالی میکنی ضمنا با استدلال شما آمریکا هر کاری کرد ما باید هیچی نگیم مبادا آمریکا ما رو دعوا بکنه...یعنی اوج ذلت
  • علیرضا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 3
    داش علی نترس ، تنگه هرمز بسته نخواهد شد و بسته شدن تنگه حتی برای یک روز عقب نشینی امریکا را در بر خواهد داشت چون ایران که از برجام خارج نشد این امریکا و هم پیمانانش بود