نگاه مساوی به ورزش های همگانی و قهرمانی

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: باید خانواده‌ها را پرانرژی تر کنیم تا کارها جهت بخشی بهتری داشته باشد و انگیزه پرسنل بیش از پیش شود چراکه این موضوع سبب بهره وری بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود حسینی در نخستین کارگروه برنامه ریزی و تدوین اسناد ورزش کلانشهرهای ایران که به همت شهرداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به ضرورت ورزش‌ سالم برای جوانان گفت: اگر به ورزش و آموزش به جای هزینه‌های اضافه به عنوان یک سرمایه‌گذاری در جامعه نگاه شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

وی با بیان اینکه کاهش استرس، افزایش شادی، اعتماد به نفس، کاهش زوال عقل و اضطراب از جمله فواید ورزش است، افزود: علاوه بر آن ورزش، ذهن را قدرتمند، اعتیاد را کنترل و خواب را تنظیم می‌کند.

مدیرکل سرمایه‌ انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورزش را باید به عنوان یک کار تیمی و تعاونی در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر ورزش کشور را که در حال حاضر در رشته‌های انفرادی مثل وزنه‌برداری و کشتی بسیار موفق است را در جهت موفقیت در ورزش های تیمی پیش ببریم، می‌توانیم اثرات مهم آن را در کشور شاهد باشیم در همین راستا در سند چشم انداز باید علاوه بر ورزش قهرمانی که باید آن را مورد توجه قرار داد به گسترش ورزش های همگانی نیز توجه کرد.

وی افزود: تمام تلاش‌هایی که برای ورزش‌های قهرمانی انجام می‌شود را باید برای ورزش‌های همگانی نیز انجام داد تا به اصطلاح مردم و خانواده ها از منازل بیرون بیایند.

حسینی خاطرنشان کرد: مشکلات حرکتی زیادی در بین کارمندهای ایرانی وجود دارد که دلیل آن چینش نامناسب ساختمان اداری است، همچنین تعادل و تعاملی نیز در ورزش کردن، وجود ندارد. پس باید در نوشتن چشم انداز، به جز ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را هم ببینیم و همچنین خانواده ها را نیز به حیطه ورزش وارد کنیم.

وی در مورد تاثیر ورزش در نشاط کارمندان اظهارکرد: باید مشکلات اداری و خانوادگی را از یکدیگر جدا کنیم، اما این اتفاق متاسفانه رخ نمی دهد به همین دلیل، باید خانواده ها را پرانرژی تر کنیم تا کارها جهت بخشی بهتری داشته باشد و انگیزه پرسنل بیش از پیش شود چراکه این موضوع سبب بهره وری بیشتر خواهد شد. 

وی عنوان کرد: شهرهای بزرگ ایران امکانات خوبی دارند که بیش از سازمان های دولتی، توسط سازمان و ارگان های خصوصی استفاده می شوند و این اتفاق خوبی نیست، در ادارات بی تحرکی بسیار زیاد دیده می شود که این عامل، سبب بیماری و طول عمر کمتر خواهد شد. حتی در منازل نیز همه مشغول به استفاده از وسایل هوشمند هستند و تحرک در خانواده ها بسیار کم شده در حالی که ورزش کمک زیادی به خواب بهتر و دیرتر پیر شدن دارد و بسیاری از بیماری ها با ورزش درمان می شود. ورزش حتی کمک می کند که به اعصاب خود کنترل داشته باشیم و با بیشتر شدن ورزش های همگانی، میزان نزاع ها و مراجعات به دادگاه نیز کاهش می یابد. 

کد خبر 353052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.