رونق بخش تعاون شاه کلید حل معضلات اقتصادی است

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا بالا بودن نرخ بیکاری، خشکسالی، نرخ بالای مهاجر پذیری و بالا بودن نسبت شهرنشینی را از تهدیدات این شهرستان برشمرد و گفت: رونق بخش تعاون شاه کلید حل معضلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری شامگاه امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر شهرضا، از وجود ۱۴۰ تعاونی در این شهرستان خبر داد و افزود: گردش مالی سالانه این تعاونی ها، ۹ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۸۹۳ نفر در بخش تعاون شهرستان شهرضا مشغول به کار هستند، اظهار کرد: توسعه تعاونی ها زمینه حل مشکلات بزرگ اقتصادی از جمله بیکاری و رکود را فراهم می کند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به ضعف روحیه تعاون و کار جمعی در این شهرستان، تآکید کرد: باوجود آنکه اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر در این شهرستان به یک الگوی کشوری تبدیل شد و ۸۰ درصد مسافران این شهرستان، توسط تعاونی های حمل و نقل جا به جا می شوند، هنوز مردم به کارکرد تعاونی ها اعتقاد ندارند.

اباذری با بیان اینکه آمار بیکاری اعلام شده شهرستان از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با سرشماری نفوس و مسکن متفاوت است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سرشماری در فاصله سال های ۹۰ تا ۹۵ تعداد ۱۰ هزار نفر به جمعیت شهرستان افزوده شده است، اما شمار بیکاران این شهرستان همچنان ۵ هزار نفر اعلام شده که با واقعیت سازگار نیست.

وی بالا بودن نرخ بیکاری، خشکسالی، نرخ بالای مهاجر پذیری و بالا بودن نسبت شهرنشینی را از تهدیدات این شهرستان برشمرد و افزود: رونق بخش تعاون شاه کلید حل معضلات اقتصادی است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا اشتغالزایی با سرمایه گذاری اندک را از مزایای توسعه تعاونی ها برشمرد و تصریح کرد: سرانه اشتغالزایی در بخش تعاون ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان است، یعنی با هر بار سرمایه گذاری این مبلغ، یک شغل ایجاد می شود.

اباذری با اشاره به واگذاری تسهیلات توسعه روستایی با نرخ شش درصد، اظهار کرد: میزان این تسهیلات به ازای اشتغال هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است با دوره بازپرداخت ۵ سال است.

وی با تآکید بر ضرورت حمایت از تعاونی های فعال در زمینه بومگردی و صنعت توریسم، تصریح کرد: بومگردی به عنوان محور توسعه استان اصفهان شناخته شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا ایمجاد شرکت تعاونی عمران توسعه فراگیر این شهرستان را اقدامی جدید در توسعه بخش تعاون برشمرد و افزود: در صورت ایجاد و گسترش این شرکت، پروژه های عمرانی شهرضا توسط پیمانکاران این شهرستان اجرا می شود.

کد خبر 352993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.