جامعه ای که نمی‌داند فردایش چه می شود، در صف دلار می ایستد

نماینده مردم اصفهان گفت: باید برای جامعه از شرایط مطلوب بگوییم و اینکه می خواهیم به کجا برسیم، وحدت ملی نیاز به گفت و گوی ملی و البته اقناع ملی دارد.

ناهید تاج الدین با اشاره به حرف‌های حسن روحانی در اختتامیه جشنواره  شهید رجایی به خبرنگار ایمنا گفت: باید برای جامعه از شرایط مطلوب بگوییم و اینکه می خواهیم به کجا برسیم، اینکه آقای روحانی می گوید «زمان انتقام و گلایه نیست»، من هم می پذیرم،  اما سخن ما اینست که در حال حاضر زمان، زمان اقناع است، افکار عمومی را باید قانع کرد، سرمایه اجتماعی را باید هرچه بیشتر ارتقا داد و متاسفانه با پرده پوشی و دو گانگی، سرمایه اجتماعی هر چه بیشتر هدر می رود.

تاج الدین افزود: نمی‌توان در خلاء همه را دعوت به وحدت کرد، باید برای جامعه شرایط موجود را تبیین کنیم،  امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دیپلماسی داخلی در سیاست و اقتصاد هستیم، قبول کنیم که جامعه ای که نمی داند فردای اقتصادش چه خواهد شد، خودش دست به کار می شود و به جای منفعت جمعی به دنبال منفعت فردی در صف دلار می ایستد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی افزود: باید ببینیم کجای رفتار ما اشکال داشته که در یک موقعیت مشابه تحریم خارجی، مردم ترکیه به دولت‌شان کمک می کنند و برای حفظ ارزش پول ملی دلارهای خود را در بازار عرضه می کنند، اما مردم ایران در صف دلار می ایستند، مگر همین مردم در دهه شصت برای جبهه ها کنسرو و آذوقه نمی فرستادند؟

به جای درک شرایط مردم از آنها توقع یکطرفه داشته‌ایم

تاج الدین گفت: رفتار سیاستمداران ما در برخی مقاطع  سرمایه سوز بود و به جای درک شرایط مردم از آنها توقع یکطرفه داشته‌اند، نمی توان بدون گفت و گوی ملی جامعه را دعوت به اتحاد ملی کرد و گفت و گوی ملی نیاز به شنیدن و شنیده شدن دو طرفه دارد.

نماینده مردم اصفهان افزود: در نطق میان دستور سالانه خود به همین نکته اشاره کردم ، اینکه ما نیاز داریم همپای برنامه ها و اسناد بالادستی، برای سرمایه اجتماعی برنامه بنویسیم و همه نهادها را ملزم به اجرای آن کنیم.

تاج الدین گفت: باید ذهن های جامعه را تثبیت کنیم و اگر می خواهیم ذهنیت جامعه تثبیت شود باید با آن روراست  باشیم، وحدت به شکل خودجوش و با وعظ و خطابه ایجاد نمی شود، وحدت ملی نیاز به گفت و گوی ملی و البته اقناع ملی دارد.

کد خبر 352983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.